• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

بهترین میوه ها برای درمان یبوست کدامند

  • کد خبر : 42924
  • 15 آگوست 2022 - 13:51
بهترین میوه ها برای درمان یبوست کدامند

یبوست باید علت‌یابی شود ولی معمولا نیاز به درمان جدی به ویژه در کودکان ندارد. در سنین بالاتر یبوست حتما باید بررسی شود. نوشیدن ۸ لیوان آب در شبانه روز می‌تواند به رفع یبوست کمک شایانی کند و نکته دیگر تغذیه است خوردن برخی از میوه ها هم تا ۸۰ درصد موارد به رفع یبوست کمک می کند.

بهترین میوه ها برای درمان یبوست

اگر فردی تا دوبار دفع در هفته  دفع داشته باشد یبوست ندارد اما اگر این تعداد دفع کمتر شود فرد یبوست دارد. تا دوبار دفع در هفته قابل قبول است.برای رفع یبوست طبیعی ترین راه ها خوردن میوه است.

گلابی

گلابی حاوی فیبر نامحلول و محلول است که هر دو برای شاد نگه داشتن روده و عملکرد خوب آن مهم هستند. اولی در پوست میوه یافت می شود. در آب حل نمی شود و به حرکت مدفوع در امتداد روده کمک می کند و روده های شما را منظم نگه می دارد. دومی در گوشت متوسط ​​نرم گلابی یافت می شود و وقتی با آب ترکیب می شود، ژلی تشکیل می دهد که مدفوع را حجیم می کند.

گلابی علاوه بر اینکه سرشار از فیبر است، به دلیل داشتن فروکتوز بالاتر و وجود سوربیتول، یک الکل قند، یک ملین طبیعی است. سوربیتول به خوبی جذب نمی شود. آب را به روده بزرگ می کشد و مدفوع را نرم و راحت می کند.

سیب

یک سیب متوسط ​​حدود ۴ گرم فیبر دارد که ۱۴ درصد از ارزش روزانه فیبر را تامین می کند. شما به راحتی می توانید سیب را به عنوان بخشی از الگوی غذایی خود با خوردن کل میوه یا اضافه کردن آن به سالاد یا دسرها بگنجانید.

مرکبات

مصرف مرکبات، مانند گریپ فروت و پرتقال، می تواند به رفع یبوست نیز کمک کند. یک گریپ فروت و یک پرتقال هر کدام حدود ۴ گرم فیبر دارند. مانند سیب، مرکبات دارای فیبر محلول به شکل پکتین هستند که به رفع یبوست کمک می کند. علاوه بر این، مرکبات دارای فلاونوئید نارینژنین هستند که ممکن است اثر ملین داشته باشد.

کیوی

یک کیوی بیش از ۲ گرم فیبر، حدود ۸ درصد از ارزش روزانه را تامین می کند.یک مطالعه نشان داد که خوردن دو عدد کیوی در روز ممکن است به کاهش زمان انتقال و افزایش تعداد دفعات روده کمک کند. مطالعه دیگری اشاره کرد که کیوی ممکن است ناراحتی شکمی را کاهش دهد و از یبوست جلوگیری کند.

بهترین آب میوه برای درمان یبوست

در حالی که خوردن میوه های کامل بهترین گزینه برای پیشگیری و تسکین یبوست است، اما به دلیل فیبر موجود در آن، نوشیدن آب میوه نیز ممکن است به رفع یبوست برای برخی افراد کمک کند. سوربیتول موجود در آب میوه، آب را به داخل روده می کشد، که به حرکت محتویات در امتداد روده کمک می کند. آب آلو، سیب و گلابی نسبت به سایر آب میوه ها دارای مقادیر بیشتری سوربیتول هستند. آنها در درمان یبوست در کودکان موثر هستند.اگر تصمیم به نوشیدن آب میوه به عنوان راهی برای رفع یبوست دارید، آب میوه ۱۰۰% بدون قند را انتخاب کنید .

به خاطر داشته باشید که مصرف مقدار کمی آبمیوه می تواند کمک زیادی به خصوص برای کودکان داشته باشد.

بهترین میوه های خشک برای درمان یبوست

خوردن میوه های خشک یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری و کاهش یبوست است. ممکن است بهتر باشد انواع خاصی مانند انجیر خشک و آلو خشک بخورید. یک وعده ۱/۴ فنجان انجیر خشک حاوی حدود ۴ گرم فیبر است که با فیبر موجود در یک گریپ فروت متوسط ​​قابل مقایسه است. به اندازه کافی عجیب، آلو خشک، همچنین به عنوان آلو خشک شناخته می شود، یک داروی رایج برای درمان یبوست، حاوی ۱ گرم فیبر کمتری نسبت به انجیر خشک برای همان اندازه است. با این وجود، آلو خشک همچنان یک درمان قوی برای یبوست است، زیرا فیبر آن حجم و وزن را به مدفوع می‌افزاید و دفعات و قوام روده را بهبود می‌بخشد.

به یاد داشته باشید که میوه‌های خشک آب را حذف می‌کنند و کالری و قند بالایی دارند. آنها را در حد اعتدال مصرف کنید تا خطر افزایش وزن و بیماری های مزمن مرتبط با آن را به حداقل برسانید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.