• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
16

درمان های خانگی برای رشد ابروها/نکاتی برای جلوگیری از ریزش موی ابرو

  • کد خبر : 43054
  • 27 آگوست 2022 - 10:23
درمان های خانگی برای رشد ابروها

ابروها یکی از مشخصه های چهره شما هستند. آنها می توانند چهره شما را متقارن تر و ساختارمندتر نشان دهند.به همین دلیل، بسیاری از خانم ها به طور مرتب ابروهای خود را اصلاح یا فرم می دهند. با این حال، کندن و کوتاه کردن منظم ابروها می تواند منجر به نازک شدن ابروها شود و ریزش موهای ابرو می تواند وضعیت ناراحت کننده ای باشد.ما تعدادی از درمان  های خانگی برای رشد ابروها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

تعدادی از عوامل ممکن است منجر به نازک شدن ابروها شوند، از جمله آلوپسی آره آتا، عفونت های قارچی مانند کچلی، تریکوتیلومانیا (اختلال مو کشیدن)، کمبودهای تغذیه ای مانند کواشیورکور، کم کاری تیروئید و درماتیت آتوپیک.

برخی از بیماری های پوستی که باعث خارش و سوزش می شوند، مانند پسوریازیس و اگزما نیز می توانند منجر به ریزش ابرو شوند. برخی از بیماری ها مانند کم کاری تیروئید و درماتیت آتوپیک می توانند باعث نازک شدن ابروهای خارجی در بیرونی ترین قسمت ابرو شوند.

رشد مجدد مو ممکن است زمان ببرد، حدود ۳ تا ۶ ماه. اما در شرایطی که ریزش دائمی ریشه مو وجود دارد مانند پس از سوختگی یا لوپوس اریتماتوز دیسکوئید (DLE)، رشد مجدد مو ممکن است رخ ندهد. در چنین مواردی می توان با مراجعه به متخصص پوست به دنبال کاشت مو بود.

درمان های خانگی برای رشد ابروها

خوشبختانه، چندین درمان طبیعی می تواند رشد مو در ابروها را تسریع کرده و آنها را پرپشت تر کند. در اینجا چند ماده ساده وجود دارد که می توانید در خانه برای تقویت رشد ابروهای خود استفاده کنید.

روغن کرچک بزنید

استفاده از روغن کرچک می تواند به تحریک رشد موهای ابرو کمک کندروغن کرچک یک داروی شناخته شده برای رشد مو است. حاوی چندین ماده مغذی مانند پروتئین ها، آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد میکروبی است که به داشتن ابروهای پرپشت تر کمک می کند. همچنین حاوی اسید ریسینولئیک است که به تغذیه موهای شما کمک می کند.

ابرو را با روغن نارگیل ماساژ دهید

روغن نارگیل یک داروی قدیمی برای رشد مو است. سرشار از چندین ماده مغذی مانند ویتامین E، پروتئین و آهن است که همگی به رشد مو در فولیکول ها کمک می کنند.

روغن نارگیل همچنین حاوی اسید لوریک است که دارای خواص ضد باکتریایی است که به پیشگیری و درمان عفونت ها کمک می کند.

این مطلب نیز برایتان مفید است. ۱۰ غذای سالم برای داشتن پوستی زیبا و بی نقص

برای رشد ابروها از آب پیاز استفاده کنید

آب پیاز می تواند به تحریک رشد مو کمک کند پیاز سرشار از گوگرد است که به تحریک رشد مو کمک می کند. آب پیاز همچنین حاوی ویتامین B، ویتامین C و سایر مواد معدنی است که فولیکول های مو را تغذیه می کند و موهای قوی و پرپشتی به شما می دهد.

از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

ژل آلوئه ورا می تواند به افزایش رشد موهای ابرو کمک کند آلوئه ورا برای پوست شما بسیار مفید است و به مرطوب شدن آن کمک می کند. ژل آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که پوست را تسکین می دهد.آلوئین یک ماده طبیعی موجود در ژل آلوئه ورا است که به رشد مو کمک می کند.

زرده تخم مرغ زرده تخم مرغ را می توان برای تغذیه موهای ابرو و کمک به رشد آنها استفاده کردزرده تخم مرغ حاوی کراتین و بیوتین است که موهای ابرو را تغذیه کرده و به رشد آنها کمک می کند.

روغن جوجوبا  بمالید

روغن جوجوبا به تغذیه فولیکول های مو کمک می کند روغن جوجوبا فولیکول های مو را تغذیه می کند و به باز کردن انسداد آنها کمک می کند تا موهای شما سریعتر رشد کنند. این یک مرطوب کننده است که رطوبت را برای موهای سالم نگه می دارد.

 روغن زیتون

موهای ابروی خود را با روغن زیتون ماساژ دهید تا به رشد آنها کمک کنیدروغن زیتون حاوی ویتامین های ضروری برای رشد مو مانند ویتامین E و K است.

ماسک دانه شنبلیله برای رشد ابروها

دانه های شنبلیله حاوی مواد مغذی هستند که به رشد مو کمک می کنند، مانند پروتئین، اسید نیکوتین و لسیتین. دانه های شنبلیله نیز به فعال سازی مجدد فولیکول های خفته مو کمک می کنند.

روغن بادام بمالید

روغن بادام یک داروی عالی برای رشد مو است. پس جای تعجب نیست که این روغن می تواند رشد موهای ابرو را نیز تقویت کند. روغن بادام سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و سایر مواد مغذی است که به تغذیه مو و پوست شما کمک می کند.

نکاتی برای جلوگیری از ریزش موی ابرو

اگر می خواهید سلامت و ظاهر ابروهای خود را بهبود بخشید از فعالیت های زیر خودداری کنید:

به طور منظم آرایش نکنید و در صورت استفاده از آرایش، حتما قبل از خواب تمام آرایش خود را کاملا پاک کنید.

از استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد شیمیایی خشن خودداری کنید.

ابروهای خود را زیاد وکس یا نخ نکنید. در واقع، کوتاه نکردن ابروها به مدت ۵ تا ۶ ماه می تواند رشد مو را تا حد زیادی افزایش دهد.

راهکارهایی برای پرتر نشان دادن ابروهای نازک

علاوه بر درمان‌های طبیعی، موارد زیر می‌توانند پرشدن ابروهای شما را افزایش دهند:

یاد بگیرید چگونه ابروهای خود را با آرایش پر کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک برس ابرو، مداد ابرو و پودر ابرو است. شکل ابرو را با مداد ابرو یک درجه روشن تر از رنگ ابرو مشخص کنید و با کشیدن موهای ابرو به آرامی شکاف های آن را پر کنید. در مرحله بعد، از برس و پودر ابرو استفاده کنید تا به ابروهای خود شفافیت بخشید و شکل آنها را برجسته کنید. در استفاده از هیچ محصولی زیاده روی نکنید زیرا می تواند ابروهای شما را بد جلوه دهد. می توانید از کانسیلرهای زیر قوس استفاده کنید تا ظاهری واضح تر و باکلاس داشته باشید.

ژل ها و پودرهای ابرو به پر کردن شکاف ابروها کمک می کنند و می توانند آنها را تیره تر نشان دهند.

سرم و روغن ابرو می تواند به رشد مو کمک کند و ابروهای شما را به طور طبیعی پرپشت تر کند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.