• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

نوشیدن چای سیاه خطر مرگ و میر را کاهش می دهد

  • کد خبر : 43118
  • 31 آگوست 2022 - 17:24
نوشیدن چای سیاه خطر مرگ و میر را کاهش می دهد

بر اساس مطالعات جدید ، افرادی که به طور مکرر چای سیاه می نوشند خطر مرگ و میر خود را تا ۱۳ درصد کاهش می دهند. کارشناسان دریافتند که کاهش خطر مرگ و میر در میان افرادی که دو یا چند فنجان چای سیاه در روز می نوشند، بیشترین میزان را دارد.

مطالعات قبلی نشان داده است که چای سبز و قهوه فواید مشابهی برای سلامتی دارند. در حالی که مکانیسم های دقیق هنوز مشخص نیست، به نظر می رسد چای سبز و قهوه با پیشگیری از بیماری های مزمن مرگ و میر را کاهش می دهند.

نوشیدن چای سیاه خطر مرگ و میر را کاهش می دهد

محققان پایگاه داده بریتانیایی پس از بررسی حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر و پیگیری آنها به مدت ۱۱ سال، نتایجی جالب به دست آوردند در این تحقیق ۸۹٪ از آنها چای سیاه می نوشیدند، و ۷٪ چای سبز می نوشیدند  نوشیدن چای با خطر مرگ و میر نسبتاً کمتری برای کسانی که دو یا بیشتر فنجان در روز می نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشیدند همراه بود. افرادی که شیر یا شکر اضافه کردند نیز این مزیت را تجربه کردند این یافته ها همچنین نشان می دهد که افرادی که چای می نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، بیماری ایسکمیک قلبی و سکته هستند.

دشوار است بگوییم چرا افرادی که چای می نوشند ممکن است عمر طولانی تری داشته باشند، اما چای “بسیار غنی از ترکیبات زیست فعال” است که استرس و التهاب را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ که از همان پایگاه داده بریتانیایی استفاده می‌کرد، نشان داد که بین مصرف بیشتر چای سیاه و سبز و نشانگرهای زیستی که سلامت قلب و عروق از جمله سطوح کلسترول پایین‌تر را پیش‌بینی می‌کنند، ارتباط وجود دارد. تحقیقات همچنین نشان داده است که چای می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

فواید چای سیاه

.تسکین استرس و افزایش انرژی : چای به عنوان کاهنده استرس به کار می‌رود و برای آرام کردن اعصاب و کاهش اضطراب و تمام مشکلاتی که با استرس همراه است، مناسب است.

مقابله با سرطان : پلی فنول‌ها آنتی اکسیدانت هایی که در چای سیاه وجود دارند با سرطان مبارزه می‌کنند.

کلسترول : چای سیاه نقش مهمی در حفظ سلامتی قلب و سطح کلسترول شما دارد.

عملکرد ضد باکتریایی: چای سیاه به بازسازی و گرم کردن بدن کمک می‌کند و حاوی تانن نیز هست که به جلوگیری از بیماری‌های ویروسی کمک می‌کند.

سلامت دهانی : چای سیاه در واقع دهان شما را پوشش می‌دهد و سلامت دهان شما را بهبود می‌بخشد.و از بوی بد جلوگیری می‌کند. فلورید، پلی فنول‌ها و تانن هایی که در چای سیاه هستند باکتری‌ها را می‌کشند و شانس ابتلا به عفونت را در دهان شما کاهش می‌دهند.

 هضم و اسهال : چای سیاه یک ضد اسپاسم طبیعی است که به این معنی است که انقباض و تکان‌های ماهیچه‌های گوارشی شما را متوقف می‌کند و شما را از مشکلات گوارشی مثل تهوع، برگشت اسید خلاص می‌کند. هم چنین موارد خفیف اسهال را درمان می کند.

تنظیم قند خون : یکی از فواید مهم چای سیاه، تنظیم سطح قند خون است. چای سیاه با تاثیر مستقیم بر میزان مصرف قند در بدن از طریق کار انسولین، قند خون را تنظیم می‌کند.

تمرکز : چای سیاه حاوی یک آمینو اسید است که به تمرکز بسیار کمک می‌کند. لاتانین با تقویت فعالیت آلفا مستقیما روی مغز شما کار می‌کند که بلافاصله تمرکز شما را بهبود می‌بخشد.

پوست سالم : چای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند اثرات پیری و چین و چروک را کاهش دهد و پوست شما را سالم و صاف نگه دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43118

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.