• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

بهترین درمان های چین و چروک چشم ها

  • کد خبر : 43159
  • 05 سپتامبر 2022 - 10:53
بهترین درمان های چین و چروک چشم ها

چین و چروک های دور چشم ها حتی ممکن است در افراد جوان به دلیل عدم مراقبت مناسب از پوست دیده شوند. این خطوط جزو اولین چین و چروک هایی هستند که در صورت افراد ظاهر می شوند و احتمال بروز آن در سنین پایین نیز زیاد است.برای دانستن بهترین درمان های چین و چروک چشم ها با ما همراه باشید.

بر اساس شرایط فردی بیمار مانند سن، سوابق پزشکی، میزان آسیب، سابقه درمان و غیره، درمانگر بهترین درمان چروک چشم را پیشنهاد می کند.

توجه داشته باشید که درمان‌های خانگی همیشه برای درمان چین و چروک‌های عمیق‌تر و خطوط ناشی از افزایش سن مؤثر نیستند و روش‌های بالینی درمان چین و چروک چشم، کارآمدترین و مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با این علائم اولیه پیری هستند.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک چشم می شود؟

نور خورشید

اولین دلیل ایجاد چین و چروک چشم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. همیشه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر فکر می کنید بیشتر روز را در خانه خواهید بود. مراقبت دقیق از پوست بهترین محافظت در برابر ایجاد چین و چروک دور چشم است.

چشمک زدن

اثرات نور خورشید می تواند به پوست ظریف اطراف چشم آسیب برساند. نور خورشید همچنین باعث می شود که چشمان خود را نیمه باز نگه دارید و تکرار این مدت به اندازه کافی می تواند باعث تسریع ایجاد چین و چروک در زیر و اطراف چشم شود.

جاذبه زمین

نیروی گریز ناپذیر جاذبه دائما پوست ما را به سمت پایین می کشد. این امر باعث افتادگی و ایجاد خطوط و چین و چروک می شود.

کاهش وزن

اگرچه همه ما می خواهیم چربی کمتری در بدن خود داشته باشیم، اما کمبود بافت های چربی می تواند باعث ایجاد چین و چروک در زیر و اطراف چشم شود. بافت چربی پوست را سفت تر نگه می دارد و هنگامی که چربی شروع به تحلیل می کند، چین و چروک ایجاد می شود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از مطمئن ترین راه ها برای خلاص شدن از شر انواع چین و چروک های صورت از جمله چروک های زیر و اطراف چشم است. این روش تاثیر سریع و عوارض بسیار کمی دارد و برای درمان چین و چروک های خفیف تا متوسط ​​قابل استفاده است. یکی از دلایل ایجاد چین و چروک چشم، حرکات متوالی عضلات اطراف چشم است. این حرکات باعث انقباض و انبساط متعدد عضلات اطراف چشم و ایجاد چین و چروک چشم می شود.ترکیبات بوتاکس حرکت عضلات را محدود کرده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. در این صورت تزریق بوتاکس دور چشم از انقباض و انبساط عضلانی جلوگیری می کند و چین و چروک این ناحیه را بهبود می بخشد. توجه داشته باشید که بوتاکس خاصیت پرکنندگی ندارد، اما می تواند تا حدی عمق این خطوط را کاهش دهد.

تزریق ژل

تزریق ژل یکی دیگر از درمان های محبوب و کم تهاجمی چین و چروک چشم است. اثرات تزریق ژل در مدت زمان کوتاهی بدون عارضه خاصی خود را نشان خواهد داد. به همین دلیل پرکننده ها یا ژل های پرکننده یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن چین و چروک چشم هستند. پرکردن چین و چروک با استفاده از ژل، فرم صورت را حفظ کرده و آن را جوان‌تر نشان می‌دهد.

درمان هایفو

امواج اولتراسوند با شدت بالا می توانند انرژی حرارتی را مستقیماً به پوست و بافت زیر آن منتقل کنند. این کار باعث تحریک و بازسازی کلاژن های پوست می شود. در نتیجه کیفیت پوست بهبود می یابد. در این روش بدون هیچ گونه جراحی و تزریقی، پوست به معنای واقعی کشیده می شود.

یکی دیگر از مزایای هایفو به عنوان درمان چین و چروک چشم این است که زمان از کار افتادن آن صفر است. درمان هایفو می تواند گرما را مستقیماً به بافت های عمقی پوست منتقل کند و باعث انقباض و ترمیم پوست شود.

میکرودرم ابریژن

یکی از دلایل ایجاد چین و چروک دور چشم جمع شدن لایه های مرده و افزایش ضخامت پوست است. میکرودرم ابریژن به عنوان یک روش لایه برداری لایه های مرده پوست را از بین می برد و اکسیژن و خون رسانی پوست را تقویت می کند. این کار باعث تحریک کلاژن های پوست و تقویت ساختار پوست می شود و با ترمیم لایه های زیرین به رفع چین و چروک های ریز چشم کمک می کند.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی دیگر از درمان های چین و چروک چشم است که برای جوان سازی پوست استفاده می شود. در این روش از دستگاه میکرونیدلینگ مخصوص که سوزن های بسیار کوچکی دارد استفاده می شود. این سوزن ها در عمق مشخص و کنترل شده وارد پوست می شوند و با وارد کردن رتینوئیک اسید به پوست به تحریک کلاژن ها و بازسازی پوست کمک می کنند. عوارض میکرونیدلینگ بسیار کم و دوره نقاهت بسیار کوتاه است.

لیزر درمانی

لیزر درمانی با تحریک سلول های کلاژن ساز به رفع چین و چروک چشم کمک می کند. انتخاب نوع لیزر و شدت و محل دقیق تابش بر عهده درمانگر است. درمان چین و چروک چشم با لیزر عوارض خاصی ندارد و می تواند در مدت زمان کوتاهی به رفع خطوط کمک کند.

فرکانس رادیویی

فرکانس رادیویی (RF) یک روش غیر تهاجمی درمان چین و چروک چشم با دوره نقاهت کوتاه است. با استفاده از این ابزار لایه های زیرین پوست گرم شده و کلاژن سازی برای سفت شدن و صاف شدن پوست تحریک می شود. پس از درمان با فرکانس رادیویی (RF)، اکثر بیماران می توانند بلافاصله فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرند. اثرات کامل استفاده از این روش بعد از ۳ تا ۶ ماه قابل مشاهده است و تا چندین سال باقی خواهد ماند.

بلفاروپلاستی

در بلفاروپلاستی، برشی در پشت لبه چشم در کنار شقیقه ایجاد می شود. جراح می‌تواند پوست اضافی پلک را در محلی که چین و چروک‌های اطراف و زیر چشم ایجاد می‌شود از بین ببرد. برای جراحی پلک فوقانی، معمولاً برشی در چین‌های پلک بالا ایجاد می‌شود که در پشت گوشه بیرونی چین و چروک‌های موجود امتداد می‌یابد. این شکاف ها با بخیه های کوچک بسته می شوند.

برای پلک پایین، شکاف زیر خط مژه پنهان می شود. از طریق این برش، پوست، ماهیچه ها و چربی اضافی برداشته شده و مجددا توزیع می شود تا پف زیر چشم از بین برود. برخی از کارهای ترمیمی دیگر نیز برای رفع برخی نقص ها مانند شل شدن عضلات انجام می شود.

پیشگیری از چین و چروک چشم ها

راه های زیادی برای جلوگیری یا کاهش اثرات پیری پوست و چین و چروک چشم وجود دارد. که مهمترین آنها تغییر سبک زندگی و دور نگه داشتن پوست از مواد مضر است. اگر نمی توانید از نور خورشید دوری کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است. همچنین پوشیدن کلاه یا لباس محافظ بسیار مفید خواهد بود.

پرهیز از سیگار باعث حفظ سلامت پوست و جلوگیری از افزایش چین و چروک می شود. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و کاهش استرس می تواند به سلامت پوست منجر شود. رعایت این نکات می تواند از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و یا حداقل آن را به تاخیر بیندازد. همچنین می تواند از لکه های قهوه ای، تخریب مویرگ های پوست، ایجاد منافذ بزرگ و سایر مشکلات پوستی ناخواسته جلوگیری کند.

اینکه کدام درمان چروک چشم برای شما بهترین است به پزشک یا درمانگر شما بستگی دارد و به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین، امکان رول یک نسخه برای همه وجود ندارد. نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که برای درمان انواع چین و چروک نیز نمی توان از روش مشابه استفاده کرد.

معمولاً از روش هایی مانند بوتاکس و تزریق چربی که ماندگاری کمتری دارند، برای درمان خطوط خفیف یا متوسط ​​استفاده می شود، در حالی که از روش های دیگر مانند لیزر درمانی و میکرونیدلینگ می توان برای چروک های عمیق تر چشم استفاده کرد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43159

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.