• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5

با خوردن این غذا عقلتان زایل می شود

  • کد خبر : 44495
  • 07 دسامبر 2022 - 11:38
با خوردن این غذا عقلتان زایل می شود!

​ آیا می دانید با خوردن این غذا عقلتان زایل می شود؟طبق نتیجه یک بررسی استفاده از مواد غذایی فرآوری شده خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

درست است که مواد غذایی فوق فرآوری شده و آماده زندگی پرمشغله امروزی را آسان تر کرده است اما مصرف این مواد غذایی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش میدهد. چنانچه بیش از ۲۰ درصد کالری دریافتی روزانه را غذاهای فوق فرآوری شده تشکیل دهد، خطر زوال شناختی افزایش پیدا کند. این مقدار معادل حدود ۴۰۰ کالری در روز در یک رژیم غذایی با ۲۰۰۰ کالری در روز است. همچنین قسمتی از مغز که در عملکرد اجرایی توانایی پردازش اطلاعات و تصمیم گیری نقش دارد، به شدت آسیب می بیند.

​ آیا می دانید با خوردن این غذا عقلتان زایل می شود؟

بر اساس اسن تحقیق کسانی که میزان غذاهای فوق فرآوری شده بیشتری مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که مواد غذایی بیش از حد فرآوری شده کمترری مصرف می کنند ، ۲۸ درصد سریع‌تر با کاهش عملکرد شناختی و ۲۵ درصد سریع‌تر با کاهش عملکرد اجرایی مواجه بودند.

این مطالعه برای اثبات علت و معلول طراحی نشده بود، و شامل عناصری است که این گزاره را تقویت می کند که تسریع در روند زوال شناختی ممکن است به مصرف غذاهای فوق فرآوری شده نسبت داده شود.

اما یک نکته جالب وجود دارد. اگر کیفیت کلی رژیم غذایی بالا باشد به این معنی که فرد از مقدار زیادی میوه و سبزیجات، غلات کامل و منابع سالم پروتئین مصرف کند  ارتباط بین مصرف غذاهای فوق فرآوری شده و زوال شناختی ناپدید میشود. غذاهای فوق فرآوری شده کیفیت رژیم غذایی را پایین آورده و بنابراین حجم بیشتر آنها در رژیم غذایی در بیشتر موارد نشانه کیفیت پایین رژیم غذایی است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44495

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.