• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

۵ علامت رایج سرطان که باید به آنها توجه کرد

  • کد خبر : 45380
  • 04 فوریه 2023 - 23:44
5 علامت رایج سرطان که باید به آنها توجه کرد

هیچ کس دوست ندارد به پزشک مراجعه کند، با این حال، ضروری است که حداقل یک چکاپ سالانه انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز خوب است. ما برخی از علائم رایج را به شما معرفی می کنیم که همیشه باید مراقب آنها باشید. در صورتی که هر یک از علائم ارائه شده در این مقاله را مشاهده کردید، با پزشک خود صحبت کنید. این عوارض جانبی ممکن است یک مشکل پزشکی واقعی، مانند بیماری مزمن جدی یا یک دلیل ساده تر، مانند کمبود ویتامین ها را نشان دهد. در هر صورت، باید به بدن خود گوش دهید و تلاش کنید تا احساس بهتری داشته باشید. حال بیایید ببینیم کدام علائم رایج را باید حتماً رعایت کنید و با پزشک خود مشورت کنید.برای دانستن ۵ علامت رایج سرطان که باید به آنها توجه کرد با ما همراه شوید.

درد و زخم

اغلب مردم متوجه می شوند که درد و زخم هایی دارند که از بین نمی روند. با فرض رشد سرطان بدخیم دهان، در آن مرحله، کبودی ها به راحتی بهبود نمی یابند. در صورتی که به مشروبات الکلی وابسته باشید یا یک سیگاری معمولی باشید، شرایط افتضاح است.

کاهش وزن قابل توجه بدون تغییر در سبک زندگی

بیشتر سرطان ها ممکن است باعث شوند که افراد بدون ایجاد تغییر در رژیم غذایی یا سبک زندگی، وزن خود را کاهش دهند. این شامل توده عضلانی بدون چربی و توده چربی است. این علائم ممکن است با سرطان ریه، پانکراس یا معده مرتبط باشد.

احساس خستگی و کم انرژی بودن

وقتی احساس می کنید کارهای ساده ای را که اخیراً بدون احساس خستگی انجام می دادید، باعث می شود احساس خستگی کنید. با فرض اینکه با خستگی و خستگی غیرقابل توضیحی مواجه می شوید، نشانه ای از چند نوع سرطان است. ممکن است مجبور شوید معاینات و بررسی های کامل را انجام دهید تا بفهمید آیا علت سرطانی است یا خیر. در بهترین حالت این فقط می تواند سطح منیزیم پایین باشد، با این حال، همیشه بهتر است از پزشک خود بپرسید!

تغییرات مثانه و روده

مدفوع شما می تواند اندازه و سایه خود را تغییر دهد با فرض اینکه سرطان روده بزرگ یا رکتوم دارید. علائم مختلف شامل مشکل در اجابت مزاج یا اسهال آبکی است. در صورت عدم وجود رشد بدخیم پروستات یا مثانه، در آن مرحله، هنگام ادرار کردن، درد شدیدی احساس خواهید کرد و خون را در ادرار مشاهده خواهید کرد.

 اشکال در بلع یا بلعیدن

بیماری های گردن و سر نیز عوارض جانبی آشکاری دارند. برای مثال، بیماران ممکن است احساس کنند که بلعیدن غذا و نوشیدنی‌ها سخت است. آنها همچنین اثرات سوء سوزش سر دل را تجربه می کنند. بیماری معده و رشد بدخیم حنجره نیز علائم مشابهی دارند. به منظور رد هر چیز جدی و “فقط” مربوط به رفلاکس، باید حتماً زمانی را با پزشک خود تنظیم کنید.

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=45380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.