• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

چرا گوگل پلی رفع فیلتر نشد؟

  • کد خبر : 49145
  • 22 جولای 2023 - 9:31
گوگل پلی

به دنبال درخواست کاربران برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود از فروشگاه‌های اینترنتی مانند گوگل پلی و برداشته شدن محدودیت‌های موجود، چند ماهی بود که موضوع بررسی رفع فیلتر آن از سوی مسئولان اعلام شده بود. اما طبق تازه‌ترین اظهارات وزیر ارتباطات، با درخواست آنها برای رفع فیلتر موافقت نشده است.

گوگل پلی فروشگاه و پورتال رسمی اندروید است که محتوا را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی فراهم می‌کند. این فروشگاه در تاریخ ۶ مارچ ۲۰۱۲ با تلفیق مارکت اندروید و سرویس‌های دیجیتالی دیگر عرضه شد و در بیش از ۱۹۰ کشور مختلف در دسترس است.
اما، از اواخر شهریور سال گذشته، این فروشگاه در ایران محدود و فیلتر شد و بسیاری از کاربران در دانلود و نصب اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود با مشکل رو به رو شدند. با گذشت چند ماه، وضعیت این پلتفرم مشخص نبود تا اینکه خبر رفع فیلتر شدن آن برای کاربران منتشر شد. بررسی‌ها نشان داد که در آن روز، امکان دانلود از این پلتفرم پس از چندین ماه اعمال محدودیت، با آی‌پی ایران امکان‌پذیر شده بود.

وزیر ارتباطات: می‌توان درباره گوگل پلی تجدید نظر کرد

اما با گذشت چند ساعت از این جریان، بررسی‌های مجدد نشان داد که گوگل پلی دوباره غیر قابل دسترس شده است. برخی مسئولان، از جمله وزیر ارتباطات، در صحبت‌های خود موضع وزارت ارتباطات نسبت به این مسئله را بیان کردند. او معتقد است که می‌توان درباره برخی پلتفرم‌ها مانند گوگل پلی تجدید نظر کرد و پیشنهاد خود را مبنی بر رفع محدودیت این پلتفرم ارائه کرده است.

در نهایت، با گذشت چندین ماه از اعلام این خبر، به تازگی عیسی زارع پور با بیان اینکه درباره بعضی سایت‌ها نظرشان این است که باید در مورد رفع فیلتر آن‌ها تجدید نظر شود، تصریح کرد: در جلسه اخیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، ما و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درخواست بازگشایی گوگل پلی را دادیم که متاسفانه موافقت نکردند.

او تأکید کرد: ‌این موضوع در حیطه اختیارات وزارت ارتباطات نیست. ما نظر تخصصی را ارایه می‌کنیم و این موضوعات نیازمند پیگیری و مطالبه از سایر اعضای کارگروه است و می‌توان در آن تجدید نظر کرد. در حکم رئیس جمهور به رئیس مرکز ملی فضای مجازی هم این مسئله ذکر شده است که باید در بعضی سیاست‌ها بازنگری شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49145

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.