• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

پایان استفاده همگانی از ماسک؛ شرایط اضطراری کرونا در ایران تمام شد

  • کد خبر : 49269
  • 25 جولای 2023 - 13:18
ماسک

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: اعلام پایان وضعیت اضطراری کرونا به هیچ عنوان به معنای پایان وجود کرونا نیست؛ سازمان بهداشت جهانی تنها “شرایط اضطراری” را پایان یافته اعلام کرده است.

با توجه به اعلام کمیته علمی کشوری کرونا، استفاده از ماسک برای همه افراد جامعه ضروری نیست. بر اساس نظر این کمیته، با توجه به شرایط با ثبات کنونی و پایان وضعیت اضطراری کرونا، توصیه عمومی به کل جامعه برای استفاده از ماسک لغو شده است. اما تأکید می شود که افرادی که دارای سن بالا، بیماری زمینه ای، نقص ایمنی، بیماری های کلیوی، قلبی، ریوی و کبدی هستند و یا در تماس مستقیم با فرد مشکوک یا مبتلا به کرونا بوده اند، باید همچنان از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، در مورد مراکز بهداشتی و درمانی نیز در مناطقی که انتقال عمومی یا خوشه ای کووید۱۹ گزارش شده است، استفاده از ماسک برای همه اعم از کارکنان و مراجعان این مراکز، توصیه می شود. در مناطق دارای انتقال قطعی به صورت تک گیر نیز، استفاده از ماسک صرفا برای کارکنان درگیر با بیماران توصیه می شود.

در هفته ها و روزهای اخیر، روزهای بدون فوتی ناشی از کرونا در کشور ثبت شده است.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۱۲ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۷۰۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۵۴۹ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۲۶۶ دُز رسید.

شاید برای شما جالب باشد : ۵ علامت عجیب نشان دهنده عفونت گوش

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.