• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

قبل از سفر هوایی چی بخوریم چی نخوریم ؟

  • کد خبر : 53674
  • 17 مارس 2024 - 20:27

با خواندن این مقاله در بخش سلامت متوجه شوید بخور نخورهای قبل از پرواز و معمولا تاثیرات این غذا در طول پرواز مشخص خواهد شد.

بخور نخورهای قبل از پرواز

بخور نخورهای قبل از پرواز غذا هایی که باید قبل از پرواز بخورید:

مواد کم سدیم:

نمک بیش از اندازه باعث نفخ در حین پرواز می شود و پس بهتر است از مواد غذایی کم سدیم استفاده کنید مثلا می توانید میوه یا سبزیجات با خود ببرید یا از غذاهای تازه استفاده کنید.

مصرف پرتقال قبل از پرواز:

معمولا قرار گرفتن بر بالای ابرها و هواپیما جرم بالایی دارد و سیستم ایمنی شما باید در این مواقع ویتامین سی کافی بخور نخورهای قبل از پرواز را داشته باشد و نه تنها با مصرف آن ویتامین به بدنتان می رساند بلکه بدنتان نیز آب کافی را دریافت خواهد کرد.

چای گیاهی قبل از پرواز:

اگر کافئین و قهوه زیاد مصرف کنید، بدنتان خشک می شود برای بخور نخورهای قبل از پرواز به جای آن از چای گیاهی استفاده کنید. چای های بدون کافئین رطوبت بدن را متعادل نگه می دارد و همچنین می تواند هضم را بهتر کند.

مصرف ماست قبل از پرواز:

برای بخور نخورهای قبل از پرواز تاثیرات زیادی را روی شکم و معده شما می گذارد و بدن انسان نمی تواند تا چندها کیلومتر بالای آب، غذا را هضم کند و ماست به طور طبیعی حاوی پروبیوتیک می باشد که می تواند سیستم گوارشی شما را تنظیم کند.

آب با لیمو قبل از پرواز:

آیا بعد از پیاده شدن از هواپیما احساس گرسنگی می کنید؟ بخور نخورهای قبل از پرواز گاهی اوقات جت لگ شدن به علت کم آبی در بدن می باشد که می تواند به شما احساس خواب آلودگی بدهد و با نوشیدن مقدار زیادی آب و انداختن یک قاچ لیمو درون آن می توانید از خواص آنتی باکتریال بهره مند شوید و همچنین از گلو درد پیشگیری کنید.

بخور نخورهای قبل از پرواز غذاهایی که نباید قبل ار پرواز بخوریم:

گاهی اوقات حقیقت تلخ است مهم نیست که چقدر به این غذاها علاقه دارید که دوری از این غذا ها باعث می شود پرواز راحتی داشته باشید.

اجتناب از غذاهای قند دار و فرآوری شده:

بخور نخورهای قبل از پرواز از کربوهیدرات های فرآوری شده مثل شکلات، کیک، نوشیدنی های شیرین دوری کنید که این خوراکی ها شما را سیر نگه نمی دارد و باعث می شود که بیش از قبل احساس گرسنگی کنید.

کافئین:

نوشیدنی های کافئین دار تنها باعث ضعف و بهم ریختن روتین شما می شود.

اجتناب از غذاهای پروتئینی سرشار از سولفور:

مصرف موادی مثل پودر پروتئین، تخم مرغ ها و گوشت قبل از پرواز نمی تواند ایده خوبی باشد زیرا باعث می شود که میکروب ها هیدروژن سولفید تولید کنند که هضم آنها سه تا پنج ساعت طول می کشد. مگر اینکه پرواز شما بسیار کوتاه باشد پس از مصرف آن از پرواز بلند مدت خودداری کنید.

اجتناب از مصرف میوه های خشک:

بخور نخورهای قبل از پرواز بیشتر میوه های خشک مخصوصا حاوی مقدار زیاد فیبر هستند اما وجود این مواد در بدن باعث تولید گاز می شود و همچنین قند و کالری بالایی دارد که بهتر است به جای آن از مواد غذایی سبک تر استفاده کنید.

اجتناب از مصرف آجیل:

آجیل معمولا شامل بادام، پسته، گردو، فندق و … است. فیبرهای موجود در آجیل مغذی است و برای سلامت فرد مناسب می باشد اما مصرف آن قبل از پرواز معده را سنگین می کند و باعث می شود که فشار زیادی در طول پرواز به شما وارد شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=53674

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.