• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

عوارض شدید قطع ناگهانی داروهای اعصاب و خواب آور

  • کد خبر : 54025
  • 16 آوریل 2024 - 13:30

اگر شما هم جزو افرادی هستید که مدتی است تحت درمان های روانپزشکی قرار گرفته اید و الان احساس بهتری دارید حتما تا به حال و با توجه به وابستگی های این داروها ، به این فکر افتاده اید که داروهای خود را بدون راهنمای پزشک معالج و به طور ناگهانی قطع کنید. همچنی برخی افراد هستند که در طول درمان های روانپزشکی خود یا به دلیل مشکل خواب آلودگی ممکن است قرص هایی مانند بنزودیازپین و باربیتورات را با تجویز پزشک مصرف کنند و بعد از برطرف شدن مشکل خواب آلودگی خود بخواهند استفاده از این داروها را به طور ناگهانی کنار بگذارند. اما باید بدانید که قطع ناگهانی قرص های اعصاب و خواب آور عوارض خطرناکی را به همراه دارد به طوری که گاهی می تواند بیمار را به بستری در بیمارستان یا کام مرگ بکشاند.

عوارض شدید قطع ناگهانی داروهای اعصاب و خواب آور

عوارض خطرناک قطع ناگهانی قرص های خواب

تعریق ( اولین عارضه قطع ناگهانی داروهای خواب آور تعریق یا عرق کردن بیش از اندازه بدن است.)

ترس ( ممکن است فرد بعد از قطع ناگهانی قرص های خواب آور بدون دلیل موجهی دچار ترس بسیار زیاد شده به طوری که نتواند آرامش خود را حفظ کند.)

این خبر رو از دست ندهید : ثبت ۱۴۰۰۰ بیمار هموفیلی در کشور

بی قراری و ناآرامی

خشونت ( یکی از بدترین عوارض قطع ناگهانی قرص های خواب آور خشونت زیاد و غیر قابل کنترلی است که در درون فرد به وجود می آید و به عبارتی باعث پرخاشگری وی می شود.)

مورد بعدی که در مقاله ” عوارض شدید قطع ناگهانی داروهای اعصاب و خواب آور” می توان به آن اشاره کرد ، از دست دادن تعادل بدنی و یا روانی در فردی است که به طور ناگهانی استفاده از قرص های خواب خود را کنار می گذارد.

مورد دیگری که جزو عوارض خطرناک قطع ناگهانی قرص های خواب آور است ، دیدن کابوس های وحشتناک بوده به طوری که نه تنها دوباره بیمار را به حالت بی خوابی قبل از مصرف قرص ها بر می گرداند بلکه باعث تشدید این حالت و اضطراب زیاد در بیمار می شود.

عوارض خطرناک قطع ناگهانی قرص های اعصاب

سندروم ترک دارو

اولین موردی که می توان در مقاله ” عوارض شدید قطع ناگهانی داروهای اعصاب و خواب آور” در رابطه با قرص های اعصاب به آن اشاره کرد ، سندروم ترک دارو است. هنگامی که فرد تحت درمان با یک داروی خاص مانند ضد افسردگی قرار دارد طی دوران مصرف قرص ممکن است بدن وی به آن وابسته شود. بنابراین وقتی فرد یک دفعه تصمیم به ترک این دارو بگیرد ممکن است احساس بیماری کند یعنی مثلا فکر کند به آنفولانزا یا معده درد دچار شده است.

افزایش افکار مربوط به خودکشی

از موارد دیگری که جزو عوارض خطرناک قطع قرص های اعصاب است می توان به افزایش افکار مربوط به خودکشی در بیمار اشاره کرد. یعنی ممکن است بر اساس افکار منفی که به سراغ بیمار می آید و تصاویر و یا اوهامی که در ذهن او شکل می گیرد وی بیشتر به سمت اعمالی مانند خودکشی برود

تشدید علائم بیماری

مورد بعدی که در بالاتر هم گفته شد و جزو مهم ترین مواردی است که می توان در عوارض خطرناک قطع ناگهانی قرص های اعصاب و خواب آور به آن اشاره کرد ، تشدید علائم بیماری است.

اگر شما دچار مشکل بی خوابی یا هر نوع بیماری اعصاب هستید باید بدانید که با کنار گذاشتن ناگهانی این داروها نه تنها کمکی در بهبود حال خود نمی کنید بلکه علائم آن بیماری هر چه که هست را تا چندین برابر افزایش می دهید.

به تعویق افتادن درمان

باید بدانید که هر پزشکی برای درمان و مصرف داروهای شما برنامه ای مشخص و مطابق با علم به آن بیماری را دارد و زمانی که شما تصمیم می گیرید تا استفاده از داروهای اعصاب خود را بدون هماهنگی با پزشک معالج و به طور ناگهانی کنار بگذارید در این برنامه درمانی وقفه ایجاد کرده و اجازه نمی دهید تا درمانگر بتواند به در زمان درست به نتیجه مطلوب برسد.

این مقاله را از قلم نیندازید : عوارض خطرناک جراحی زیبایی تغییر رنگ چشم

دیگر عوارض خطرناک قطع قرص های اعصاب عبارتند از:

  • بروز اضطراب
  • ضعف
  • تغییرات خلقی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • مشکلات معده
  • سردرد
  • خشکی دهان
  • گرگرفتگی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=54025

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.