• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

جزئیات مهم از کسری خدمت سربازی

  • کد خبر : 55571
  • 19 آگوست 2024 - 16:02

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، در خصوص موارد کسری خدمت سربازی در حین خدمت سربازی توضیح داد.

کسری خدمت سربازی

اعلام جزئیات مهم از کسری خدمت سربازی توسط فراجا

به نقل از پایگاه خبری دخالت سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت:طبق قانون، مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه است که این مدت در شرایط خاص به ۲۱ ماه کاهش یافته است. با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح، امکان تغییر مدت زمان خدمت وجود دارد. همچنین، نوع خدمت سربازان در مناطق مختلف توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعریف شده است.

وی اشاره کرد که بر اساس تعریف ستاد کل، سربازانی که در شهر خود و تا شعاع ۲۰۰ کیلومتری محل سکونت‌شان خدمت می‌کنند، باید ۲۱ ماه خدمت کنند. سربازانی که بیشتر از این مسافت در حال خدمت هستند، به عنوان سرباز غیربومی در نظر گرفته می‌شوند و مدت خدمت‌شان ۱۸ ماه است.

تاثیر تعداد فرزند در سربازی

سردار مهری همچنین بیان کرد که مدت خدمت برای سربازانی که در مناطق مرزی خدمت می‌کنند، ۱۵ ماه و برای خدمت در مناطق سخت یا عملیاتی، ۱۴ ماه است. قبلاً کسر خدمت به ازای هر فرزند ۳ ماه بود، اما از سال گذشته و بر اساس تدبیر ستاد کل، برای فرزند اول، ۳ ماه، برای فرزند دوم، ۴ ماه و برای فرزند سوم، ۵ ماه کسر خدمت در نظر گرفته شده است. همچنین ۲ ماه نیز برای تاهل سربازان محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد که برای موارد متعددی کسر خدمت در نظر گرفته شده است. افرادی که در علم و فناوری نخبه هستند، تنها ۴ ماه آموزش نظامی می‌بینند و سپس ادامه پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی خود را دنبال می‌کنند. این افراد هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند در ادارات و یگان‌های نظامی پروژه‌های خود را ارائه دهند و پس از اتمام طرح تحقیقاتی، کارت پایان خدمت دریافت کنند.

این مقاله را از قلم نیندازید : خرید خدمت سربازی اجرا نمی‌شود

پذیرفتن پروژه‌هایی را در نیروهای مسلح

سردار مهری افزود که افرادی که می‌خواهند قبل از خدمت سربازی از کسر خدمت استفاده کنند، می‌توانند ۶ ماه قبل از خدمت، پروژه‌هایی را در نیروهای مسلح پذیرفته و از ۱ تا ۲۱ ماه کسری خدمت دریافت کنند.

وی در مورد قانون سرباز قهرمان گفت:بر اساس این قانون، تمامی افرادی که در رشته‌های ورزشی موفق به کسب مقام اول تا سوم شوند، می‌توانند با مکاتبه با وزارت ورزش و جوانان، کارت موارد خاص دریافت کرده و از مزایای قانون سرباز قهرمان بهره‌مند شوند.

مشمولانی که در المپیک شرکت کردند

سردار مهری خاطرنشان کرد که تا سال گذشته بیش از ۶۰ نفر از این قانون استفاده کرده و معاف شده‌اند و بی‌صبرانه منتظرند تا مشمولانی که اخیراً در المپیک شرکت کرده‌اند، از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی همچنین گفت که علاوه بر بازی‌های المپیک، افرادی که در بازی‌های آسیایی و بین‌المللی موفق به کسب مدال می‌شوند، می‌توانند از این قانون استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.