• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

تعطیلی پنجشنبه ها تصویب شد

  • کد خبر : 55744
  • 16 سپتامبر 2024 - 10:01

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم از تصویب تعطیلی پنجشنبه ها در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

تعطیلی پنجشنبه ها

جزئیات کامل از تعطیلی پنج شنبه ها

به نقل از پایگاه خبری دخالت ولی داداشی، نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، در تشریح جزئیات نشست روز گذشته این کمیسیون اظهار داشت:مهم‌ترین موضوع جلسه امروز بررسی لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (اعاده از شورای نگهبان) با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، معاونت قوانین مجلس، مرکز تحقیقات اسلامی قم و مرکز پژوهش‌های مجلس بود.

این لایحه به منظور کاهش ساعات کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت و تصویب تعطیلی یکی از روزهای هفته در مجلس یازدهم و کمیسیون اجتماعی بررسی شد که قبلاً شنبه به عنوان روز تعطیل مشخص شده بود، اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.

این مقاله را از قلم نیندازید : تعطیلی شنبه ها به کجا رسید؟

روزهای پنجشنبه به عنوان روز تعطیل

وی افزود:طبق قانون، این لایحه برای رفع ایرادات شورای نگهبان به مجلس و کمیسیون اجتماعی بازگردانده شد و در جلسه گذشته دوباره مورد بحث قرار گرفت. تصمیم بر این شد که روزهای پنجشنبه به عنوان روز تعطیل و شنبه تا چهارشنبه به عنوان روزهای کاری تعریف شوند. همچنین ساعات کاری در این جلسه به ۴۰ ساعت از شنبه تا چهارشنبه تعیین شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس تأکید کرد:برخی دستگاه‌های ضروری مانند گمرک، سازمان امور مالیاتی، بیمارستان‌ها و دیگر نهادهای اجرایی که باید به فعالیت خود ادامه دهند استثنا خواهند بود. زیرا برای مثال، گمرک نمی‌تواند تعطیل شود چون توقف در تجارت می‌تواند آسیب زیادی به اقتصاد کشور برساند. بنابراین، پنجشنبه برای این مؤسسات ضروری تعطیل نخواهد بود.

کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین اشاره کرد که کلیت طرح تعطیلی روز پنجشنبه و کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت در هفته در جلسه گذشته این کمیسیون تصویب شد. در مورد دستگاه‌هایی که از این مصوبه مستثنی خواهند بود، تشخیص ضرورت ادامه فعالیت به سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و امور استخدامی و معاونت‌های ریاست جمهوری واگذار می‌شود.

در همین راستا، مجید نصیرپور، دیگر عضو کمیسیون اجتماعی، درباره تعیین وضعیت شاغلان کارگری به ایلنا گفت:جمع‌بندی در این زمینه به جلسه آینده موکول شد و بحث تأمین حقوق کارگران در اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ان‌شاالله در روز سه‌شنبه ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.