• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
18

معرفی خوراکی هایی که قاتل قلب هستند

  • کد خبر : 8456
  • 14 نوامبر 2019 - 11:58

در این مقاله به  معرفی خوراکی های دشمن قلب می پردازیم بسیاری در دنیا صنایع غذایی خوراکی‌های ناسالم و مضرر تحویل مردم می‌دهند که پزشکان درباره‌ی این غذاها هشدار داده‌اند.

 گوشت فر‌اوری‌شده

برای معرفی خوراکی های دشمن قلب  اوردن نام گوشت قرمز شاید کلیشه  ای ترین شروع باشد ولی به‌نقل از سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مصرف گوشت‌های فراوری‌شده مثل بیکن و سوسیس و کالباس باعث افزایش سرطان کولون می‌شود. گوشت‌های فراوری‌شده گوشت‌هایی هستند که ازطریق نمک‌زدن، دودی‌کردن، اضافه‌کردن مواد نگه‌دارنده یا سرخ‌کردن مزه و طعم آن‌ها تغییر پیدا می‌کند. نیتراتی که در گوشت فراوری‌شده وجود دارد، در بدن به ترکیب مضر N-nitroso و درنهایت، به نیتروسامین تبدیل می‌شود که نوعی سمّ است.

گوشت فراوری شده

مرغ سوخاری

یکی از معایب مرغ سوخاری، استفاده از روغن زیاد برای طبخ است؛ بنابراین، مصرف این غذاها بدون درنظرگرفتن سایر معایب باعث چاقی می‌شود؛ اما مشکل مهم‌تر این است که دراثر حرارت زیادی که به روغن و موادغذایی غوطه‌ور در آن داده می‌شود، ترکیب‌های ناسالمی به‌وجود می‌آید که پس از ورود به دستگاه گوارش به‌راحتی جذب بدن می‌شوند. آکریلامید روی سلول‌ها و ساختار ژنی افرادی تأثیر بدی می‌گذارد که از موادغذایی برشته یا سوخاری زیاد استفاده می‌کنند؛ به‌طوری‌که می‌تواند حتی باعث جهش ژنی در DNA، بروز سرطان، تضعیف سیستم ایمنی و عصبی بدن، ایجاد زمینه برای بروز انواع عفونت‌ها، تغییر در رفتار، اختلال در هوشیاری، ضعف، بی‌حالی و… شود. این ماده می‌تواند روی باروری تأثیر بگذارد و باعث تغییر در رفتارهای جنسی و ناباروری و حتی سقط شود. همچنین، این ترکیب ایجاد‌کننده‌ی پیری نیز شناخته می‌شود و عمر انسان را کوتاه می‌کند.

مضرات مرغ سوخاری

معرفی خوراکی های دشمن قلب ، نقش موثر کافئین و چربی ها

نوشیدنی‌‌های شیرین و انرژی‌زا 

بسیاری از مردم ادعا می‌کنند نوشیدنی‌های انرژی‌زا روشی سالم برای تقویت انرژی هستند.اما انها باید در ابتدای هرم  معرفی خوراکی های دشمن قلب   گنجانده شوند. مشکل این است که چندین ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها مانند گوارانا و تائورین به‌عنوان تقویت‌کننده‌ی انرژی طبیعی معرفی شده‌اند. این مواد را با کافئین ترکیب کنید تا ببینید چگونه ضربان قلبتان را افزایش می‌دهند. نیکول واینبرگ، یکی از متخصصان قلب و مدیر مؤسسه‌ی قلب زنان در مرکز سلامت سن‌جونز سانتامونیکا می‌گوید:مقدار درخورتوجهی از کافئین در نوشیدنی‌های انرژی‌زا وجود دارد که می‌تواند موجب آریتمی قلبی شود.

مضرات نوشابه انرژی زا

 نمک 

شاید با دیدن نام نمک در فهرست موادغذایی مضر، بیشتر از زمان دیدن غذاهای چرب متعجب شده‌اید. تقریبا به‌عقیده‌ی تمامی مردم جامعه، مصرف نمک سبب افزایش فشارخون می‌شود و بیماری‌های قلبی زیادی ایجاد می‌کند. مفید یا مضر بودن خوردن نمک در حد اعتدال، ازجمله مطالعاتی است که هنوز نتیجه‌ای قطعی نداشته است. براساس هفت پژوهش انجام‌شده روی هزار نفر در سال ۲۰۱۲، مشخص شد کم‌کردن مصرف این خوراکی ناسالم حتی در افراد مبتلا به فشارخون زیاد، تأثیر مستقیم و شاخصی روی کاهش خطرهای حملات و بیماری‌های قلبی می‌گذارد. شاید نتوان مصرف نمک را در وعده‌های غذایی توصیه کرد؛ اما همه‌ می‌دانیم استفاده‌ی کمی از آن حتی حین پخت‌و‌پز لازم و ضروری است.

مضرات مصرف نمک

معرفی خوراکی های دشمن قلب ، مصرف فست فود باعث افزایش کلسترول می شود

چیپس

نتایج مطالعه‌ای که درباره معرفی خوراکی های دشمن قلب در مجله‌ی پزشکی انگلستان منتشر شد، نشان داد ۹۹/۲ درصد مردم سراسر جهان روزانه بیش از ۲۰۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف می‌کنند. گرچه سیب‌زمینی‌ حاوی خواص زیادی است و درمان مؤثری برای اکثر بیماری‌ها محسوب می‌شود، متأسفانه افراد بسیاری از این سیب‌زمینی به اشکال ناسالم مانند سیب‌زمینی‌ سرخ‌کرده یا چیپس سیب‌زمینی استفاده می‌کنند. استفاده از روغن با ترانس زیاد در تهیه‌ی چیپس و پفک به افزایش وزن و چربی خون و درنهایت بیماری‌های قلبی‌عروقی منجر می‌شود.

مضرات مصرف چیپس

 نان سفید

حتما شنیده‌اید که آرد سفید خوب نیست؛ اما نمی‌دانید چقدر برای سلامت، به‌ویژه قلب، مضر است. اصلاح غلات مواد مغذی طبیعی آن‌ها را از بین می‌برد و آسیاب‌ها دیگر منتظر نمی‌مانند آرد به‌مرور زمان سفید شود؛ بلکه با نوعی ماده‌ی شیمیایی به‌نام گاز کلر آن را سفید می‌کنند. گاز کلر محرک خطرناکی است که تنفسش مضر است و استنشاق میزان زیادش ممکن است مرگ‌آور باشد. آرد سفید در بسیاری از غذاهای فراوری‌شده وجود دارد. آرد سفید فراوری‌شده میزان زیادی گلیسمی دارد که به‌سرعت سطح شکر و انسولین خون را افزایش می‌دهد. این امر باعث گسترش سلول‌های سرطانی می‌شود؛ زیرا مستقیما به سلول‌ها غذا می‌رساند. پس نام ارد سفید هم در لیست معرفی خوراکی های دشمن قلب قرار می گیرند

مضرات مصرف نان سفید
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=8456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.