• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
12

بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری چه ساعتی است؟

  • کد خبر : 25654
  • 10 اکتبر 2020 - 16:58

شاید باورش برای شما سخت باشد اما براساس مطالعات جدیدی که بر روی بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری انجام شده است، هرچقدر که دیرتر شام بخوردید، بیشتر چاق می‌شوید! اما بهترین زمان خوردن شام برای لاغری دقیقاً چه زمانی است؟

بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری چه ساعتی است؟ لازم است کمی درمورد ارتباط دیر شام خوردن با چاقی و افزایش قند خون توضیح بدهیم. خیلی از مردم فکر می‌کنند میزان کالری که بدن آن‌ها با دیر شام خوردن دریافت می‌کند، همان میزان کالری است که بدن آن‌ها اگر به موقع شام بخورند، دریافت می‌کند.

با این وجود از نظر خیلی از مردم هیچ فرقی نمی‌کند که شما چه ساعتی شام بخورید. اما این تصور کاملاً اشتباه است! چراکه تحقیقات جدید بر روی میزان دریافت کالری با شام خوردن در دیروقت نشان داده است که دیر شام خوردن تاثیر مستقیمی بر روی افزایش وزن و افزایش قند خون دارد.

این تحقیقات توسط دکتر جاناتان و تیم او انجام شده‌اند و در مجله غدد درون‌ریز و متابولیسم بالینی به چاپ رسیدند. در ادامه به بررسی تحقیقات دکتر جاناتان بر روی ارتباط دیر شام خوردن با چاقی و بالارفتن قند خون می‌پردازیم.

بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری

تحقیقات دکتر جاناتان بر روی ارتباط دیر شام خوردن با افزایش وزن و قند خون

دکتر جاناتان به همراه تیمش، تحقیقاتی را درخصوص ارتباط دیر شام خوردن با افزایش وزن و قند خون بر روی ۲۰ داوطلب کاملاً سالم شامل: ۱۰ مرد و ۱۰ زن انجام دادند. هدف دکتر جاناتان و تیم او این بود که بفهمند تغییر ساعت شام خوردن از ۶ به ۱۰ شب چه تغییراتی در سوخت‌وساز بدن این افراد ایجاد می‌کند. از این‌رو به تمامی داوطلبان گفته شده بود که ساعت ۱۱ شب شام بخورند. نتیجه این تحقیق نشان داد که تغییر ساعت شام خوردن در این افراد موجب شده است که سطح قند خون آن‌ها افزایش پیدا کند و چربی‌سوزی در بدن آن‌ها نیز کاهش پیدا کند.

دکتر جاناتان در این زمینه گفت: “نتیجه این تحقیقات باعث تعجب ما نشد چراکه مطالعات قبلی ما نیز نشان داده بود وقتی افراد دیر شام می‌خورند، بدن آن‌ها نمی‌تواند به همان شکل طبیعی گلوکز را هضم کند. به همین دلیل سطح قند خون افراد تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و چربی‌سوزی آن‌ها نیز ۱۰ درصد کمتر می‌شود.”

بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری

دیر شام خوردن بر روی بدن همه افراد تاثیر یکسانی ندارد!

یکی از جالب‌ترین بخش‌های تحقیقات دکتر جاناتان درخصوص بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری، این بود که دیر شام خوردن بر روی بدن همه افراد تاثیر یکسانی نداشت. درواقع بدن آن دسته از افرادی که عادت داشتند زود بخوابند بیشتر تحت تاثیر دیر شام خوردن قرار می‌گرفت اما بدن آن دسته از افرادی که ساعت ۲ یا ۳ شب می‌خوابیدند خیلی در برابر دیر شام خوردن، تحت تاثیر قرار نگرفت. با این وجود تیم دکتر جاناتان به این نتیجه رسیدند که سبک زندگی فرد و ساعت خوابیدن او هم بر روی واکنش بدن نسبت به دیر شام خوردن تاثیرگذارند.

بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری

بالاخره بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری چه ساعتی است؟

اگر شب‌ها زود می‌خوابید و تا دیروقت بیدار نیستید بهترین ساعت خوردن شام برای لاغری بین بازه ۶ تا ۸ است. اینگونه بدن شما می‌تواند به صورت طبیعی چربی‌سوزی داشته باشد و از طرفی سطح قند خون شما افزایش پیدا نخواهد کرد. این راهکار می‌تواند برای افرادی که دیابت و قند خون بالایی دارند خیلی موثر باشد. در مقابل اگر شب‌ها تا دیروقت بیدار هستید بهتر است هنگام عصر یک میان‌وعده پروتئین‌دار بخورید تا اشتهای شما کمتر شود و شام کمتری بخورید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.