• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14

باورهای غلط درمورد لاغری که نباید بپذیرید

  • کد خبر : 31110
  • 04 فوریه 2021 - 13:10
باورهای غلط درمورد لاغری

متاسفانه هر حرفی که درمورد لاغری و کاهش وزن میشنویم را بدون مطالعه و تحقیق قبول می کنیم و همان حرف را بر روی رژیم غذایی خود اعمال می کنیم. بدون اینکه بدانیم ممکن است به بدنمان آسیب وارد کنیم؛ به همین دلیل تصمیم داریم شما را با باورهای غلط درمورد لاغری آشنا کنیم تا ندانسته به خودتان آسیب نزنید!

باورهای غلط درمورد لاغری که مانع کاهش وزن شما می‌شوند

قرص های لاغری و مکمل ها به کاهش وزن کمک می کنند

بازار قرص های لاغری و مکمل ها همیشه داغ داغ است؛ چراکه اکثر مردم فکر می کنند مصرف قرص های لاغری و مکمل ها می تواند به کاهش وزن آن ها کمک کند؛ درصورتی که اگر به نتایج تحقیقاتی که تاکنون بر روی قرص های لاغری و مکمل ها شده است نگاهی بیندازید، می بینید که به ندرت پیش می آید که موثر باشند. حتی خیلی از پزشکان توصیه می کنند که از مصرف قرص های لاغری خودداری کنید.

یکی از باورهای غلط درمورد لاغری این است که شاید مکمل ها بر روی بدن همه افراد تاثیر نداشته باشند اما بر روی بدن برخی افراد تاثیر دارند؛ درصورتی که اینچنین نیست و این باور نشان می دهد که مردم خیلی راحت فریب تبلیغات را می خورند. خیلی ها هم با این تصور که مکمل ها می تواند به کاهش وزنشان کمک کنند، بیشتر مراقب غذا خوردن خود هستند و با کاهش میزان غذای خود، تصور می کنند که مکمل ها باعث کاهش وزن آن ها شده اند.

کربوهیدرات ها باعث چاقی می شوند

تا زمانی که میزان دریافت کربوهیدراتها را کاهش دهید و میزان مصرف پروتئین را بالا نگه دارید، وزن کم می کنید؛ اما این مسئله بدین معنا نیست که کربوهیدرات ها باعث چاقی می شوند! چراکه غذاهایی که دارای کربوهیدرات هستند، غذاهای کاملا سالمی هستند و حذف آن ها به طور کامل، موجب می شود فیبر بدنتان که برای کاهش وزن موثر است از بین برود. بنابراین این باور که کربوهیدرات ها باعث افزایش وزن می شوند یکی دیگر از باورهای غلط درمورد لاغری است و شما نباید برای اینکه لاغر شوید، مصرف کربوهیدراتها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید.

چربی ها باعث افزایش وزن می شوند

هر گرم چربی که مصرف می کنید، ۹ کالری دارد؛ درصورتی که هر گرم کربوهیدرات و پروتئینی که مصرف می کنید تنها ۴ کالری دارد؛ اما با استناد به این حرف نمی توان گفت چربی ها باعث افزایش وزن می شوند؛ چراکه اگر میزان دریافت کالری در محدوده سالمی قرار داشته باشد، چربی ها نمی توانند باعث چاقی ما شوند! درضمن تحقیقات زیادی که بر روی رژیم های لاغری صورت گرفته است، نشان می دهد که رژیم های غذایی که حاوی چربی زیادی هستند و کربوهیدرات کمی دارند هم باعث لاغری افراد شده اند. پس تا زمانی که کالری دریافتی بدن ما در محدوده سالم قرار داشته باشد، این باور که چربی می تواند باعث افزایش وزن شود به عنوان یکی از باورهای غلط درمورد لاغری به حساب می آید.

نخوردن صبحانه باعث افزایش وزن می شود

یکی دیگر از باورهای غلط درمورد لاغری که در ذهن اکثر مردم جای گرفته، این است که نخوردن صبحانه باعث افزایش وزن می شود. اکثر مردم این باور غلط را به این علت پذیرفته اند که صبحانه سوخت و ساز بدن را بالا می برد و درنهایت موجب خوردن چند وعده غذایی کوچک و سبک در طول روز می شود؛ بنابراین می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند، در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است؛ چراکه در تحقیقاتی ۴ ماهه بر روی ۳۰۹ فرد بزرگسال که به دو گروه تقسیم شده بودند؛ به گونه ای که یک گروه صبحانه می خوردند و گروه دوم صبحانه نمی خورند، نشان داده شد که صبحانه نخوردن موجب افزایش وزن بر روی گروه دوم نشده است. با این وجود خوردن یا نخوردن صبحانه تاثیری بر روی وزن شما ندارد.

مواد غذایی که برچسب “رژیمی” دارند موجب کاهش وزن می شوند

مواد غذایی که با برچسب “رژیمی” راهی بازار می شوند، تنها یک دروغ تبلیغاتی هستند که می خواهند مشتریان را مجبور به خرید کنند. در تحقیقاتی که بر روی اکثر محصولاتی که به عنوان مواد غذایی رژیمی راهی بازار می شوند صورت گرفته، مشخص شده است که به شدت فراوری شده اند و جایگزین بسیار ناسالمی هستند. پس هنگام خرید مواد غذایی، گول این شعارهای تبلیغاتی دروغین را نخورید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.