• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
28

کرونای انگلیسی ۳ روزه بیمار را از پای می اندازد

  • کد خبر : 31609
  • 17 فوریه 2021 - 13:11
علائم کرونا انگلیسی

دکتر مینو محرز اعلام کرد: علائم واریانت انگلیسی مانند علائم قبلی کرونا مانند تب، سرفه و… است، اما بسیار شدیدتر است و ظرف ۳ روز بیمار را از پا می‌اندازد.

مینو محرز اظهار کرد: واریانت انگلیسی که هم اکنون در کشور شیوع پیدا کرده خطرناک تر از نوع قبلی ویروس کروناست به همین دلیل از مردم می خواهیم شوخی نگیرند و وقت را تلف نکنند و در صورت مشاهده علائم بیماری، سریعا به پزشک مراجعه کنند.

وی تشریح کرد: در حال حاضر هیچ داروی اختصاصی برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و ما هم داروی خاصی نداریم، اما تعدادی داروی ضد ویروس، ضد انعقاد و ضد التهاب وجود دارد که هرچقدر مریض زودتر مراجعه کنند تاثیر آن ها بیشتر است.

به‌محض مشاهده علائم کرونا انگلیسی به پزشک مراجعه کنید

دکتر مینو محرز عنوان کرد: علائم واریانت انگلیسی مانند علائم قبلی کرونا مانند تب، سرفه و… است، اما بسیار شدیدتر است و ظرف ۳ روز بیمار را از پا می اندازد.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه اکنون افراد در خانه به محض مشاهده علائم بیماری کرونا شروع به خوددرمانی می کنند و وقتی که حالشان بد می شود نزد پزشک می روند که در این شرایط تاثیر دارو ها به شدت کاهش پیدا می کند، چون زود مراجعه کردن به پزشک در زودتر بهبود پیدا کردن فرد تاثیر بسزایی دارد.

این عضو ستاد مقابله با کرونا درخصوص کشنده تر بودن واریانت انگلیسی بیان کرد: واریانت انگلیسی که هم اکنون در کشور شیوع پیدا کرده خطرناک تر از نوع قبلی ویروس کروناست به همین دلیل از مردم می خواهیم شوخی نگیرند و وقت را تلف نکنند و در صورت مشاهده علائم بیماری، سریعا به پزشک مراجعه کنند تا با دارو های ضد ویروسی مراحل درمانشان شروع شود و پزشکان تشخیص دهند چه نوع درمانی بر آن ها اعمال شود.

محرز افزود: طبق نتایج مقالاتی که منتشر شده همانگونه که میزان کشندگی واریانت انگلیسی بیشتر است بیماری زایی و درگیری آن هم بیشتر است بنابراین مردم باید آن را جدی بگیرند و حتی یک دقیقه هم تلف نکنند، چون اگر مریض به موقع مراجعه کند مراحل اولیه درمان یعنی دارو های ضد ویروسی، ضد انعقادی و ضد التهابی اثر می گذارد وگرنه در غیراینصورت دیگر تاثیری نخواهند داشت.

وضعیت دریافت کنندگان واکسن کرونا برکت

دکتر مینو محرز یادآور شد: واکسن برکت طبق ضوابط بین الملل کار می کند و خوشبختانه ۵۶ نفری که در مرحله اول مورد تست قرار گرفتند هیچ نوع عارضه خاصی نداشتند و ظرف چند روز آینده نتایج آن به سازمان غذا و دارو ابلاغ می شود که انتظار می رود باتوجه به شرایط اضطراری که به دلیل شیوع واریانت انگلیسی در کشور ایجاد شده مجوز فاز دو و سه صادر شود تا مراحل زودتر گذرانده شده و واکسن زودتر در اختیار مردم قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.