• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 25 October - 2024
13

با این روش غرغره آب نمک از انتقال کرونا جلوگیری کنید

  • کد خبر : 37875
  • 03 سپتامبر 2021 - 10:49
با این روش غرغره آب نمک ازانتقال کرونا جلوگیری کنید

بر اساس تحقیقات و گزارش های مختلف غرغره آب نمک شست و شوی حفره بینی و حلق با استفاده از نرمال سالین یا محلول سدیم کلرید (نمک) در کاهش ریسک بستری شدن در بیمارستان میان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کمک کند.

بعضی از پزشکان معتقدند ویروس کرونا بعد از وارد شدن به حفره دهانی و بینی سریع وارد ریه نمی شود و یک بازه زمانی کوتاه حدودا ۲۴ ساعت در این ناحیه لانه گزینی می کنند. به همین دلیل استفاده از محلول نرمال سالین به دلیل وجود یون کلر و سدیم قادر به کاهش تعداد ویروس ها و حذف فیزیکی آنها خواهد بود.

تحقیقات درباره غرغره آب نمک برای جلوگیری از انتقال کرونا

مطالعه ای انجام و نتایج کامل آن توسط وب سایت علوم پزشکیmedRxiv  منتشر شده است. دراین پژوهش ، تمرکز بر مقایسه داده های بالینی بیماران ۵۵ سال به بالا  با تست پی سی آر مثبت بوده است.

بیماران شست و شوی بینی را انجام دادند. در ادامه نیز نتایج به دست آمده با یافته های موجود در پایگاه داده ملی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) از ۲۳ سپتامبر تا ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ مقایسه شد.

بعد از تجزیه و تحلیل نتایج مشخص شد که بیماران مصرف کننده محلول شست و شوی بینی و حلق نرمال سالین در مقایسه با گروه کنترل و آمار ملی، تا ۱۹ برابر  ریسک بستری در بیمارستان کمتری را تجربه کردند.

همچنان مطالعات بیشتری نیاز است تا اثرگذاری سدیم کلرید بر کاهش میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را تایید کند.

شست شوی تحت فشار بینی با استفاده از محلول های سدیم کلرید می تواند شدت عفونت را طی ۲۴ ساعت اولیه پس از مثبت شدن تست پی سی آر کاهش دهد.

همچنین با استناد به یافته ها به نظر می رسد که افزودنی های مختلف نظیر آنتی باکتریال استفاده شده در مطالعه اثرگذاری سدیم کلرید را افزایش می دهند.

 با این حال باید تحقیقات بیشتری در این خصوص صورت بگیرد. البته این آزمایش هنوز در مرحله داوری های علمی بیشتر است ولی نتایج اولیه آن، حاکی از مفید بودن محلول آب نمک است.

طرز تهیه محلول

جهت تهیه محلول ۹ گرم نمک را در یک لیتر آب محلول کنید و روزانه غرغره کنید و درون حفره های بینی به گونه ای شست و شو داده شود که آب وارد مجرای گلو گردد.

 نمک بیشتر، نه تنها مفید نیست بلکه می تواند به مخاط بینی آسیب برساند؛ نمک کمتر نیز از کارایی محلول می کاهد.

تهیه یک پارچ از این محلول، کار را برای افرادی که وارد خانه می شوند آسان می کند تا به راحتی و سرعت، بعد از شست و شوی کامل دست ها با صابون مایع، گلو و بینی خود را با آب نمک رقیق، بشویند.

می توانید اسپری کوچکی از محلول آب و نمک همراه داشته باشید تا اگر در طول روز که امکان شست و شو ندارید، از این اسپری استفاده کنید.

۲ بار شست و شو در روز، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37875

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.