• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
24

چگونه یک سفر ایمن دور از کرونا داشته باشیم؟

  • کد خبر : 38248
  • 20 سپتامبر 2021 - 13:20
چگونه یک سفر ایمن دور از کرونا داشته باشیم؟

کارشناسان انگلیسی گفته اند: با لغو محدودیت‌های قرنطینه در سراسر بریتانیا و از سرگیری دوباره سفرها از روز ۱۷ ماه مه، خیلی از مسافران قصد سفر به شهر یا کشور دیگری را دارند.و باید نکات بهداشتی برای سفر ایمن را رعیت کرد.

طبق مقاله تازه منتشر شده در روزنامه ایندیپندنت، چه قصد عبور از مرزها را داشته باشید و چه بخواهید تعطیلاتتان را درشهر دیگری در کشور خودتان بگذرانید، مجموعه‌ای از اقدامات و احتیاط ها در قالب پروتکل های بهداشتی لازم است که برای حفظ ایمنی و سلامت خودتان و عزیزانتان انجام دهید.

استفاده از ماسک

استفاده از ماسک در هواپیما ضروری است، در بعضی کشورها افرادی که از زدن ماسک خودداری کنند، جریمه نقدی می‌شوند. حتما از ماسک استفاده کنید.

مواد ضدعفونی کننده

مواد ضدعفونی کننده دست از وسائل ضروری است گرچه شستن کامل دست‌ها با آب و صابون موثرترین راه ازبین بردن میکروب است اما در سفر همواره دسترسی به آب و صابون ممکن نیست.

میکروب‌زدایی از دست‌ها پس از استفاده از دستشویی و پیش از خوردن یا آماده کردن غذا ضروری است. مطمئن شوید که ماده ضدعفونی مورد استفاده شما دست‌کم ۶۰ درصد الکل داشته باشد .

کارت بانکی به جای پول نقد

اکثر فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در بعضی از کشورها برای محدود کردن تماس بین مردم فقط کارت بانکی قبول میکنند. حتما یک کارت اعتباری با خودتان داشته باشید.

جعبه کمک‌های اولیه

در جعبه کمک‌های اولیه به جز چسب زخم، کرم‌های ضد عفونت و قرص مسکن یک درجه تب‌سنج هم قرار دهید. اگر نگران ابتلا به عوارض ویروس هستید، درجه تب‌سنج بهترین شاخص برای تعیین آن است که آیا باید به مرکز درمانی رجوع کنید یا خود را در قرنطینه کنید.

 سفر ایمن با به همراه داشتن مواد غذایی

با هر وسیله ای که سفر می کنید به یاد داشته باشید که خدمات و محل فروش غذا در بسیاری از کشورها محدود است.برای داشتن سفر ایمن تر برای خودتان خوراکی‌هایی تدارک ببینید .

با خود حتما خودکار داشته باشید

خودکار محل واقعی رشد و نمو میکروب است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. برای محدود کردن سرایت میکروب‌ها، وقتی که ورقه ثبت‌نام مهمان یا کارت فرود مسافر را پر می‌کنید، خودنویس یا خودکار خودتان را به همراه داشته باشید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.