• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
19

خواص دمنوش بابونه برای زیبایی و سلامتی که از آن بی خبرید

  • کد خبر : 38315
  • 24 سپتامبر 2021 - 11:46
ادویه های سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان

خواص دمنوش بابونه  بسیار زیاد است و از این ماده گیاهی امروزه در بسیاری از محصولات استفاده می‌شود که از جمله محصولات مراقبت از پوست تا لوازم آرایشی و یا رایحه درمانی را شامل می‌شود.

خواص دمنوش بابونه

بابونه که بیشتر از دمنوش آن استفاده می‌کنند، به عنوان یک نوشیدنی آرامش بخش پس از یک روز طولانی شناخته می‌شود و می‌تواند برای حفظ سلامت بدن و یا ذهن مؤثر باشد.

قدمت استفاده از دمنوش بابونه به دوران مصر باستان باز می‌گردد؛ زمانی که از این نوشیدنی برای درمان تب استفاده می‌شد. رومیان از بابونه برای افزودن طعم به نوشیدنی‌های خود و به عنوان دارویی گیاهی برای درمان مجموعه‌ای از بیماری‌ها استفاده می‌کردند.

بهبود کیفیت خواب از خواص دمنوش بابونه

بابونه می‌تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد. این گیاه حاوی آپیژنین است، آنتی‌اکسیدانی که به گیرنده‌های خاصی در مغز می‌چسبد و موجب خواب‌آلودگی می‌شود، به‌این‌ترتیب بی خوابی یا اختلالات مزمن خواب را کاهش می‌دهد.

کاهش استرس

دمنوش بابونه به دلیل طبیعت گرم خود می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه درمانی از این گیاه، یک یا دو فنجان دمنوش بابونه را روزانه و به هنگامی که احساس استرس دارید، بنوشید.

کمک به سلامت پوست

میتوان از دمنوش بابونه برای درمان مشکلات پوستی و بهبود جراحات نیز استفاده کرد. از دمنوش بابونه همچنین می‌توان به شکل مستقیم بر روی پوست استفاده کرد و از فواید آن برخوردار شد.

بهبود سلامت سیستم گوارش

عملکرد مناسب سیستم گوارش و هضم صحیح غذا برای سلامتی عمومی بدن ضروری است. بابونه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خاص دستگاه گوارش، می‌تواند موجب هضم بهتر غذا شود.

چای بابونه برای معده آرام‌بخش است و از قدیم از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های گوارشی مانند حالت تهوع و گاز معده استفاده می‌شود.

پیشگیری از برخی سرطان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای بابونه خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می‌دهد. بابونه حاوی آنتی‌اکسیدان آپیگنین است.

کنترل قند خون

یکی دیگر از خواص چای بابونه این است که می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند. وقتی سطح قند خون افزایش می‌یابد، سلول‌های پانکراس آسیب می‌بینند، خواص ضدالتهابی بابونه از این آسیب‌ها جلوگیری می‌کند

 چای بابونه می‌تواند به میزان قابل توجهی سطح قند خونِ ناشتا را کاهش دهد و از افزایش قند خون بعد از خوردن غذا جلوگیری کند.

تقویت سیستم ایمنی

از خواص دمنوش بابونه تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از سرماخوردگی و مبارزه با آنفلوانزا است. رایحه معطر بابونه به پاکسازی سینوس‌های گرفته، کمک می‌کند. خواص تسکین دهنده بابونه نیز می‌تواند به تسکین علائم گلو درد کمک کند.

بهبود سلامت قلب

دمنوش بابونه می‌تواند به سالم نگه داشتن قلب شما کمک کند. برخی پژوهش‌ها نشان داده است بابونه می‌تواند به کاهش فشار خون و کلسترول بد (LDL) کمک کرده و سطح فشار خون شما را در حد متوسط نگه دارد.

تقویت موهای سالم

یکی دیگر از کاربردهای موضعی دمنوش بابونه، تقویت سلامت و درخشانی موهای شماست. ترکیبات ضد التهابی این نوشیدنی می‌تواند خارش و خشکی پوست سر را که ممکن است به شوره منجر شود، کاهش دهد. بابونه همچنین یک روشن کننده طبیعی مو است؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از آن روی پوست سر خود به موهای روشن‌تری برسید. برای این کار، تنها کافی است موهای خود را با دمنوش سرد بابونه زیر دوش آبکشی کنید.

پیشگیری از پوکی استخوان

یکی از خواص چای بابونه افزایش تراکم استخوان است. درنتیجه از بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.