• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

خطر سرایت کرونا از افراد واکسینه نشده

  • کد خبر : 39164
  • 15 نوامبر 2021 - 14:34

خطر سرایت کرونا از افراد واکسینه نشده ، نگران کننده است. زیرا در واکسیناسیون جمعی با گروهی از واکسن گریزها مواجه بوده ایم که تعدادشان کم نیست. بسیاری از کسانی که واکسینه شده‌اند، نگران نتایج ارتباط خود با افراد واکسینه نشده هستند. در واقع به این دلیل که واکسن‌ها احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد، امکان ابتلا به بیماری در فرد واکسینه شده به فرد دیگر نیز کاهش می‌یابد.

سوالی که مطرح می شود این است که ،  خطر سرایت کرونا از افراد واکسینه نشده به افراد واکسینه شده چقدر است. در این مقاله به بررسی این مورد می پردازیم.

سرایت کرونا از افراد واکسینه نشده

بررسی نسبی خطرابتلا به کرونا در افراد واکسینه شده و واکسینه نشده

گزارش‌های اخیر وزارت بهداشت استرالیا نشان می‌دهد احتمال سرایت کرونا از افراد واکسینه نشده یا ابتلا به کووید ۱۹ در افراد واکسینه نشده ۱۰ برابر بیشتر از افراد واکسینه شده است.کسانی که واکسینه شده‌اند، حتی در صورت آلوده شدن کمتر احتمال دارد بیماری را منتقل کنند. مدل‌سازی موسسه دوهرتی در ماه آگوست این کاهش را حدود ۶۵ درصد نشان می‌دهد. البته تحقیقات جدیدتر تخمین کمتری را برای واکسن آسترازنکا پیشنهاد کرده است. بنابراین برای این آزمایش فرضی می‌توان مقدار ۵۰ درصد را در نظر گرفت.

اگر با یک فرد واکسینه نشده معاشرت داشته باشیم، احتمال اینکه او آلوده شده باشد و ما را نیز آلوده کند، وجود دارد. با این حال اگر این فرد واکسینه شده باشد، با توجه به تحقیقات ۱۰ برابر کمتر احتمال دارد که شما آلوده شوید.

تاثیر واکس کرونا

خطر ابتلا از افراد واکسینه شده به افراد واکسینه شده

زمانی که ما خودمان واکسینه شده باشیم به کاهش ده برابری خطر ابتلا می رسیم. همچنین اگر با افرادی معاشرت کنیم که واکسینه شده اند. کاهش ۲۰ برابری ابتلا را شاهد خواهیم بود. بنابراین غذا خوردن در یک رستوران با افراد کاملا واکسینه شده و کار در یک محل کار با این افراد خطر عفونت بسیار کمتری برای ما دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39164

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.