• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

نوع جدید امیکرون XE که برای اولین بار در بریتانیا شناسایی شد با افزایش موارد به ژاپن سرایت کرد

  • کد خبر : 41237
  • 12 آوریل 2022 - 9:50
نوع جدید امیکرون XE که برای اولین بار در بریتانیا شناسایی شد با افزایش موارد به ژاپن سرایت کرد

وزارت بهداشت ژاپن روز دوشنبه گفت که نوع جدید امیکرون XE که برای اولین بار در بریتانیا شناسایی شد، در زنی حدودا ۳۰ ساله که وارد فرودگاه ناریتا شده بود، پیدا شد.زیرمتغیر XE اصطلاحاً نوترکیب یا ترکیبی از دو سویه اولیه omicron، BA.1 و BA.2 است.بر اساس آخرین آمار آژانس امنیت سلامت بریتانیا، ۱۱۲۵ مورد XE تاکنون در بریتانیا تقریبا دو برابر تعداد قبلی شناسایی شده است.

ژاپن اولین مورد از Omicron XE – سویه جدید Covid-19 را که برای اولین بار در بریتانیا شناسایی شد – گزارش کرده است، درست همزمان با افزایش موارد مشابه در بریتانیا.

نوع جدید امیکرون XE به ژاپن هم سرایت کرد

نوع  امیکرون XE در زنی ۳۰ ساله پیدا شد که در ۲۶ مارس از ایالات متحده وارد فرودگاه بین المللی ناریتا شد. وزارت بهداشت ژاپن روز دوشنبه گفت که این زن ، بدون علامت بود.

طبق آخرین آمار آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا، این در حالی است که موارد ابتلا به سویه جدید در بریتانیا تقریبا دو برابر شده است.

تا ۵ آوریل، ۱۱۲۵ مورد XE در بریتانیا شناسایی شده بود که از ۶۳۷ مورد در ۲۵ مارس افزایش یافته بود. اولین مورد تایید شده دارای تاریخ نمونه ای در ۱۹ ژانویه سال جاری است که نشان می دهد ممکن است برای مدتی در بین جمعیت در گردش بوده باشد.

XE از آن زمان در تایلند، هند و اسرائیل شناسایی شده است. گمان می رود که موارد اخیر اسرائیل ممکن است به طور مستقل توسعه یافته باشد.

امیکرون XE چیست؟

XE چیزی است که به عنوان “نوترکیب” شناخته می‌شود، نوعی از گونه‌ای که می‌تواند زمانی رخ دهد که فردی به دو یا چند نوع به طور همزمان آلوده شود و منجر به اختلاط مواد ژنتیکی آنها در بدن بیمار شود.

در مورد XE، ترکیبی از سویه قبلاً بسیار عفونی Omicron BA.1 است که در اواخر سال ۲۰۲۱ ظاهر شد و نوع جدیدتر BA.2 “Stealth” که در حال حاضر نوع غالب بریتانیا است.

چنین ترکیبی‌هایی غیرمعمول نیستند، زیرا چندین بار در طول همه‌گیری ویروس کرونا رخ داده‌اند. با این حال، کارشناسان بهداشت می گویند هنوز برای نتیجه گیری در مورد شدت یا توانایی واکسن های فرعی جدید خیلی زود است.

میرا چاند، مدیر عفونت‌های بالینی و نوظهور در UKHSA در بیانیه‌ای گفت: «ما به نظارت بر موارد نوع نوترکیب XE در بریتانیا ادامه می‌دهیم که در حال حاضر نسبت بسیار کمی از موارد را نشان می‌دهد.

بریتانیا ۴۱۴۶۹ مورد جدید کووید را گزارش کرد که میانگین هفت روزه آن ۵۹۵۷۸ مورد بود. به این ترتیب، XE احتمالاً تنها درصد کمی از کل موارد کووید را در حال حاضر تشکیل می دهد.

چقدر باید نگران امیکرون XE باشیم؟

تخمین‌های اولیه نشان می‌دهد که XE ممکن است نسبت به سویه‌های قبلی قابل انتقال‌تر باشد، زیرا تاکنون نرخ رشد کمی بالاتر از نسل قبلی خود را نشان داده است.

داده های UKHSA نشان می دهد که XE دارای نرخ رشد ۹٫۸ درصد بالاتر از BA.2 است، در حالی که سازمان بهداشت جهانی تا کنون این رقم را ۱۰ درصد اعلام کرده است.

با این حال، کارشناسان می گویند انتظار دارند که شدت آن کاهش یابد، حتی اگر راحت تر گسترش یابد. XE تاکنون به عنوان یک نوع نگران کننده اعلام نشده است.

جنیفر هورنی، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه گفت: «به نظر می‌رسد XE در همان جهت BA.2 حرکت می‌کند، با افزایش قابلیت انتقال به BA.1 اما شدت کمتری دارد».

XE حاوی اسپایک و پروتئین‌های ساختاری از همان خانواده ویروس، یعنی امیکرون است، به این معنی که حداقل از نظر تئوری باید مانند اومیکرون رفتار کند. بنابراین، واکسن‌ها و ایمنی موجود باید سطحی از محافظت در برابر عفونت را فراهم کنند.

نقش واکسن کرونا در امیکرون XE

همه ظهورهای جدید باید به دقت تحت نظر قرار گیرند، به ویژه در مراحل اولیه آنها، تا اطمینان حاصل شود که آنها به چیزی جدی تر تبدیل نمی شوند.

استفانی سیلورا، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه ایالتی مونتکلیر، می گوید : نکته کلیدی این است که برای هر یک از این انواع و زیر متغیرها، به نظر می رسد خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ به طور متوسط ​​در جایی که نرخ واکسیناسیون بالاتر است کمتر است، که نشان می دهد واکسیناسیون، از جمله دوز سوم، باید در کاهش خطر ابتلا به بیماری های شدید موثر باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.