• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

۸ راه طبیعی برای تسکین درد

  • کد خبر : 41247
  • 13 آوریل 2022 - 10:19
8 راه طبیعی برای تسکین درد

داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن مسکن های موثری هستند، اما مصرف طولانی مدت آن می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. داروهای تجویزی ممکن است اعتیادآور باشند و حتی عوارض جانبی بیشتری داشته باشند پس بهترین راه های طبیعی برای تسکین درد چیست؟

۸ راه طبیعی برای تسکین درد

صدها سال است که مردم از اسانس ها، گیاهان دارویی و درمان های جایگزین به عنوان مسکن های طبیعی استفاده می کنند.محققان این گزینه‌ها را به‌طور کامل بررسی نکرده‌اند، اما برخی شواهد نشان می‌دهند که به درمان‌های خاصی می‌توانند کمک کنند و بسیاری از مردم آن‌ها را مفید می‌دانند.

در این مقاله به راه های طبیعی برای تسکین درد می پردازیم. برای یادگیری نحوه مدیریت درد به طور طبیعی و بدون تکیه بر داروهای مسکن بدون نسخه، ادامه مطلب را بخوانید.

راه طبیعی برای تسکین درد استفاده از اسانس اسطوخودوس

استنشاق اسانس اسطوخودوس به تسکین درد و اضطراب کمک می کند.از روغن اسطوخودوس برای تسکین درد، کمک به خواب و کاهش اضطراب استفاده می کنند.یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که استنشاق روغن اسطوخودوس ممکن است درد مرتبط با سردردهای میگرنی را در مقایسه با دارونما تسکین دهد.برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که روغن اسطوخودوس دارای اثرات تسکین دهنده درد، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در حیوانات است.

اسانس رزماری

رزماری اسانس دیگری است که درد را تسکین می دهد. برخی از محققان بیان می‌کنند که گیاه رزماری ممکن است به درمان سردرد، درد عضلانی و استخوانی و تشنج کمک کند. رزماری همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهد، عضلات صاف را شل کند و حافظه را تقویت کند.

اسانس ها را در یک روغن حامل مانند روغن زیتون رقیق کنید. برای هر اونس روغن حامل از سه تا پنج قطره اسانس استفاده کنید.

محققان پیشنهاد می کنند که این گیاه روی گیرنده هایی در مغز به نام گیرنده های مواد افیونی که با احساس درد درگیر هستند، عمل می کند. یک کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که روغن رزماری درد را در افرادی که ترک تریاک دارند کاهش می دهد.

اسانس نعناع

برخی تحقیقات نشان می دهد که گیاه نعناع دارای اثرات ضد التهابی، ضد میکروبی و تسکین دهنده درد است. ترکیبات فعال روغن نعناع شامل کارواکرول، منتول و لیمونن است.اغلب از اسانس نعناع رقیق شده به عنوان یک درمان موضعی استفاده می کنند، به این معنی که روغن رقیق شده را در ناحیه ای که احساس درد یا درد دارد می مالند.

یک بررسی در سال ۲۰۱۵ اشاره می کند که مردم به طور سنتی از نعناع برای تسکین اسپاسم دردناک و مشکلات مرتبط با آرتریت استفاده می کردند.محققان همچنین گزارش دادند که استفاده از روغن نعناع روی شقیقه ها و پیشانی ممکن است درد سردرد تنشی را تسکین دهد.

از قرار دادن روغن نعناع روی زخم خودداری کنید. زیرا می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود، بنابراین قبل از استفاده از روغن نعناع فلفلی در ناحیه دردناک یک آزمایش نقطه ای انجام دهید. از روغن نعناع برای کودکان استفاده نکنید.

اسانس اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس  می تواند به کاهش درد، تورم و التهاب در بدن کمک کند.یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که استنشاق روغن اکالیپتوس در مقایسه با روغن بادام درد را تسکین می دهد. شرکت کنندگان روغن اکالیپتوس را به مدت ۳۰ دقیقه در روز به مدت ۳ روز استنشاق کردند. همه آنها پس از جراحی تعویض مفصل زانو در حال نقاهت بودند.

از روغن اکالیپتوس برای کودکان یا حیوانات خانگی استفاده نکنید. اکالیپتوس می تواند باعث آسم شود. مهم است که قبل از استفاده موضعی آن را در روغن حامل رقیق کنید.

همچنین، اکالیپتوس را در ملاء عام پخش نکنید. اسانس اکالیپتوس اگر فردی آن را ببلعد سمی است. برای اطمینان از عدم واکنش پوست به اکالیپتوس که به صورت موضعی استفاده می شود، یک بررسی نقطه ای انجام دهید.

استفاده از میخک راه طبیعی برای تسکین درد

به طور سنتی از میخک، به عنوان یک درمان خانگی برای تسکین درد دندان استفاده می کردند.یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داد که ژل میخک به اندازه ژل بنزوکائین موثر است، ژل موضعی که دندانپزشکان اغلب برای کاهش درد سوزن استفاده می کنند.محققان از میخک، ژل بنزوکائین یا دارونما در داخل دهان شرکت کنندگان استفاده کردند. آنها سطوح پایین‌تری از درد را با ژل‌های میخک و بنزوکائین گزارش کردند، تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم میخک چگونه می تواند انواع دیگر دردها را تسکین دهد.محققان همچنین بر این باورند که میخک می تواند فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد قارچی و ضد ویروسی داشته باشد.

کپسایسین

از کپسایسین موجود در فلفل چیلی برای تسکین درد می توان استفاده کرد. این ماده زمانی که فرد آن را به صورت موضعی استفاده می کند می تواند باعث سوزش خفیف یا سوزن سوزن شدن شود.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ به نقش مهمی که کرم‌ها و چسب‌های موضعی کپسایسین در مدیریت درد دارند اشاره می‌کند. بسیاری از محصولات تسکین دهنده درد حاوی کپسایسین هستند.

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا درد را تسکین می دهد، اما برخی معتقدند که با کار بر روی الیاف گیرنده درد، حساسیت پوست به درد را کاهش می دهد. اینها اعصابی هستند که سیگنال های درد را حمل می کنند.

زنجبیل

خوردن زنجبیل ممکن است بهبودی را تسریع کند و التهاب را پس از ورزش کاهش دهد. یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۵ نشان داد که مصرف ۲ گرم زنجبیل در روز باعث کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش مقاومتی و دویدن در زمانی که افراد حداقل ۵ روز آن را مصرف می کردند، کاهش می یابد.محققان همچنین پیشنهاد می کنند که زنجبیل ممکن است بهبودی را تسریع کند و التهاب مربوط به ورزش را کاهش دهد.سعی کنید با اضافه کردن زنجبیل خام به اسموتی ها یا چای، زنجبیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

زردچوبه

کورکوما، ماده فعال ادویه زردچوبه، دارای خواص تسکین دهنده درد است.یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که عصاره کورکوما به اندازه ایبوپروفن برای مدیریت درد در درمان استئوآرتریت زانو زمانی که فرد آن را به مدت ۴ هفته مصرف کند، موثر است.

زردچوبه همچنین یک داروی گیاهی رایج برای کاهش التهاب است. برای گنجاندن زردچوبه به شکل طبیعی آن در رژیم غذایی، سعی کنید آن را به کاری، اسموتی ها یا آب میوه ها اضافه کنید.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.