• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

۷ دلیل برای اینکه چرا باید هر روز خرما بخورید

  • کد خبر : 43227
  • 08 سپتامبر 2022 - 11:19
7 دلیل برای اینکه چرا باید هر روز خرما بخورید

خرما میوه قهوه ای رنگی است که به صورت دسته ای روی درختان خرما رشد می کند. این درختان بومی خاورمیانه هستند و منشا آنها در عراق است، اما در سایر مناطق گرمسیری نیز یافت می شود.

امروزه این خوراکی های شیرین به سرتاسر جهان وارد می شوند و انواع مختلفی دارند. آنها حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی هستند که می توانند سلامت شما را به روش های مختلف بهبود بخشند.

۷ دلیل برای اینکه چرا باید هر روز خرما بخورید

  1. انرژی را افزایش می دهد

مصرف خرما می تواند به افزایش سطح انرژی کلی کمک کند. انرژی از گلوکز به دست می آید که توسط بدن به قند تبدیل می شود. این قند برای تامین انرژی مورد نیاز سلول ها وارد سلول ها می شود.

انواع مختلف خرما حاوی مقادیر متفاوتی گلوکز است که می تواند از ۶۰ تا ۸۰ درصد متغیر باشد. سپس این گلوکز توسط بدن برای تامین انرژی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. یبوست را درمان می کند

اگر یبوست را تجربه کرده اید، پس می دانید که نتوانید به درستی مدفوع کنید چقدر می تواند بد باشد. خرما به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد می تواند به تسکین این احساس کمک کند.

  1. با کم خونی مبارزه می کند

احساس خستگی می تواند نشانه ای از کم خونی باشد، که معمولاً زنان را تحت تأثیر قرار می دهد اما می تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد.

مطالعه ای برای تعیین اینکه آیا مصرف خرما و مکمل آهن می تواند سطح آهن دختران نوجوان را افزایش دهد، انجام شد. نتایج نشان داد که مصرف خرما همراه با مکمل آهن بیش از مصرف مکمل آهن به تنهایی باعث افزایش سطح آهن آنها می شود.

مطالعه کوچک دیگری که فقط شامل مصرف خرما (۵ تا ۷ قطعه یا ۱۰۰ گرم خرما) بود، این یافته را تأیید کرد. از این رو، مصرف خرما می تواند راه دیگری برای افراد مبتلا به کم خونی برای افزایش سطح آهن باشد.

  1. تضمین بارداری سالم

مصرف خرما می تواند به تضمین بارداری سالم کمک کند.یک مطالعه مروری حمایت از استفاده از خرما را برای درمان کم خونی خفیف در زنان باردار نشان داد.

  1. سلامت قلب و عروق را ارتقا می دهد

یک مطالعه مروری که دو مطالعه کوچک را بررسی کرد، تأثیر مفید خرما را بر سلامت قلب و عروق با کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول نشان داد.

با این حال، هر دو مطالعه انجام شده کوچک بودند، بنابراین تحقیقات باید با احتیاط انجام شود زیرا بسیاری از عوامل دیگر می توانند تأثیر مثبت یا منفی بر سلامت قلب و عروق داشته باشند.

  1. از سیستم عصبی پشتیبانی می کند

خرما حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که می تواند برای سیستم عصبی شما مفید باشد.

  1. التهاب آرتریت را تسکین می دهد

مصرف خرما می تواند به بهبود التهاب مرتبط با آرتریت کمک کند تحقیقاتی در حال انجام است که آیا غذاهایی از جمله خرما با محتوای آنتی اکسیدان بالا می توانند التهاب را تسکین دهند یا خیر. تاکنون نشان داده شده است که خرما مکمل درمان سنتی التهاب های مرتبط با آرتریت است.

اقدامات احتیاطی هنگام خوردن خرما

همانطور که گفته شد، خرما اثرات مفید زیادی دارد و می توان آن را به صورت روزانه مصرف کرد، اگرچه توصیه می شود در مصرف این میوه شیرین این موارد را در نظر داشته باشید:

خرما معمولاً به شکل میوه خشک است و قند زیادی دارد که می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. فقط به خاطر داشته باشید که خرما را با چربی یا پروتئین سالم مانند آجیل همراه کنید و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

خرما سرشار از فیبر است. مصرف فیبر خود را به آرامی افزایش دهید زیرا فیبر بیش از حد سریع می تواند منجر به مشکلاتی مانند گاز، نفخ و گرفتگی شکم شود.

شما می توانید هر روز خرما را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف کنید. یک مکان شروع خوب می تواند ۵ عدد خرما در روز باشد. برای تعیین اثربخشی، ثبت هر گونه تغییر مثبت یا منفی در سلامتی می تواند تا حد زیادی به درک نیازهای منحصر به فرد بدن شما کمک کند.

خرما میوه ای است که می توان آن را به طور منظم و با خیال راحت هر روز مصرف کرد. برای کسانی که می توانند خرما مصرف کنند، زمان خاصی برای خوردن ندارد. خوردن خرما در صبح می تواند به شما انرژی فوری برای شروع روز بدهد.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=43227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.