• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

مطالعه ، راهی برای مقابله با آلزایمر

  • کد خبر : 48276
  • 28 ژوئن 2023 - 11:58
آلزایمر

آلزایمر یا فراموشی یک بیماری مزمن تخریب کننده سلول های عصبی می باشد این بیماری شروعی آرام دارد و به تدریج رو به وخامت می رود .

آلزایمربخش هایی از مغز را که توانایی به یاد آوردن ، تفکر کردن ، صحبت کردن را بر عهده دارند تحت تاثیر قرار می دهد ، علت این بیماری چندان مشخص نیست و در بیشتر موارد ناشناخته است .

کتاب خواندن یک روش موثر برای جلوگیری از آلزایمر

تحقیقات نشان داده است کسانی که زمان مطالعه مرتب ندارند ، دو و نیم برابر بیشتر از کسانی که به طور مرتب مطالعه می کنند در معرض بیماری الزایمر قرار دارند.

مطالعه ی کتاب علاوه بر این که تجربه های مختلفی را به وجود می آورد وبه ما کمک می کند تا با دید ودانش وسیع تری  به موضوعات نگاه کنیم ، سلول های مغز را نیز به کار می گیرد و آن ها را مجبور به ارتباط با سایر سلول های عصبی دیگر می کند.

در نتیجه با تقویت کردن سیناپس های سیستم عصبی مغز از فراموشی جلوگیری می کند

چگونه کتاب خواندن از آلزایمر جلوگیری می کند ؟

هنگام کتاب خواندن مغز ما به تحلیل مجموعه ای از اتفاق های داستان می پردازد که  باعث به کار گرفتن فعالیت مغز و درنتیجه فعال بودن ذهن می شود ، وقتی ما کتابی  را میخوانیم در واقعه ازهمه ی  قسمت های مغزمان استفاده می کنیم که تاثیر به سزایی در فکر کردن و تمرکز کردن  دارد و تمرینی  موثر برای مغزما محسوب می شود تا جایی که عده ای مطالعه را ژیمناستیک مغز می دانند .

نکته حائز اهمیت این است که بهترین کتاب برای جلوگیری از آلزایمر ، کتابی است که ذهن را درگیر و به اصطلاح به چالش بکشد .

علاوه برتغذیه مناسب و ورزش کردن به طور مرتب ، مطالعه  می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد ، پزشکان و متخصصان علم اعصاب  و تعدادی از متخصان کتابخوانی تحقیقاتی را در زمینه  با تاثیر مطالعه بر کاهش آلزایمر انجام دادند ، نتایج حاصل ثابت کرد: افرادی که در اواخر زندگی به فعالیت مکرر ذهنی مشغول بودند نیز دچار افت ذهنی شدند اما این میزان ۳۲ درصد کمتر از افراد با فعالیت متوسط بود در همین راستا افرادی که فعالیت ذهنی داشتند ، ۴۸ درصد بیشتر از گروهی که فعالیت ذهنی متوسط داشتند ، از اختلال عملکرد شناختی و حافظه رنج می برند .

اخیرا تعدادی از کتابداران در ایالات متحده آمریکا استخدام شده اند تا برای افراد مبتلا به آلزایمر کتاب هایی بخوانند که به بهبود علائم بیماری آن ها کمک کند.

تحقیق و گردآوری : زهرا رضایی نژاد

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=48276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.