• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

خارش دست و آرنج در گرما

  • کد خبر : 49372
  • 29 جولای 2023 - 15:35
خارش دست و آرنج

خارش دست و آرنج در گرما ممکن است ناشی از چندین عامل باشد. برخی از عوامل ممکن است شامل:

اگزما:

یک بیماری پوستی غیر مسری که باعث بروز خارش، پوست خشک، قرمز و التهابی می شود. این بیماری معمولا به دلایل ژنتیکی، آلرژی یا استرس رخ می دهد. اگزما ممکن است در نواحی خمیده بدن مانند آرنج، زانو و گردن بیشتر دیده شود.

اگزما

عفونت قارچی:

یک نوع عفونت پوستی که باعث بروز خارش، پوسته پوسته شدن، تغییر رنگ و بوی بد پوست می شود. عفونت قارچی ممکن است در ناحیه تحتانی، کف دست و پا، زیر بغل و ناحیه تناسلی رخ دهد.

عفونت قارچی

حساسیت پوستی:

یک واکنش آلرژیک به تماس با مواد خارجی مانند صابون، لباس، گل، حشرات و غیره. حساسیت پوستی ممکن است باعث بروز خارش، قرمزی، ورم و بثورات پوستی شود.

حساسیت پوستی

درماتیت تماس:

یک نوع التهاب پوست که به دلایل شیمیایی یا فیزیکی رخ می دهد. درماتیت تماس ممکن است در ناحیه ای از پوست که با عامل تحریک کننده تماس داشته باشد، دیده شود. برخی از عامل های رایج تحریک کننده عبارتند از: نوار چسب، جوهر، رنگ مو، لاتکس و غیره.

درماتیت

درمان خارش دست و آرنج

برای درمان خارش دست و آرنج در گرما، لازم است علت آن را شناسایی کرده و از تماس با عامل های تحریک کننده خودداری کرد. همچنین ممکن است از داروهای ضد خارش مانند کرم های استروئیدی، آنتی هیستامین ها، لوسیون های خنک کننده و غیره استفاده کرد. در صورت شدید بودن خارش یا عدم بهبود با درمان خانگی، بهتر است به پزشک مراجعه کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49372

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.