• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

نرم‌افزار وردپد رسماً از آپدیت جدید ویندوز حذف شد

  • کد خبر : 52943
  • 07 ژانویه 2024 - 11:01
وردپد

نرم‌افزار وردپد پس از حدود ۳۰ سال از رده خارج شد و دیگر در آپدیت‌های جدید سیستم عامل ویندوز وجود ندارد.

پس از حدود ۳۰ سال از عرضه وردپد، بالاخره مایکروسافت با این نرم‌افزار خداحافظی می‌کند. پیش از این نیز اعلام شده بود که این نرم‌افزار دیگر به‌روزرسانی دریافت نخواهد کرد و به پایان عمر خود نزدیک شده است. حالا مایکروسافت اعلام کرده که در نسخه جدید این سیستم عامل در کانال Canary، دیگر اثری از وردپد نیست.

براساس اعلام رسمی بلاگ مایکروسافت، برنامه‌ وردپد در بیلد جدید ویندوز که در کانال Canary منتشر شده، دیگر وجود ندارد و با نصب‌های جدید (Clean Install) سیستم عامل، روی کامپیوتر نصب نمی‌شود. در به‌روزرسانی‌های آینده نیز قرار است این برنامه از روی سیستم‌های موجود حذف شود. براساس این اعلامیه، وردپد رسماً یک برنامه منسوخ تلقی می‌شود.

حذف دائمی وردپد پس از حدود ۳۰ سال

کاربران قدیمی ویندوز وردپد را همیشه به‌عنوان یک برنامه پیش‌فرض دیده‌اند. درواقع این برنامه در ویندوز ۹۵ معرفی شد و جانشین برنامه قدیمی‌تر OG Microsoft Write بود. وردپد به دو صورت در دسترس بوده است؛ یک ویرایشگر متن که دارای برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار مایکروسافت Word بود؛ همچنین به عنوان یک نسخه پیشرفته‌تر از برنامه Notepad نیز تلقی می‌شود؛ گفتنی است که نوت‌پد حدود ۴۰ سال پیش در سال ۱۹۸۳ منتشر شد.

به عبارت دیگر وردپد نرم‌افزاری مابین ورد و نوت‌پد بوده است و می‌توان آن را به نفع این دو حذف کرد. مایکروسافت به کاربران توصیه می‌کند که از نرم‌افزار پیشرفته‌تر این شرکت، یعنی ورد استفاده کنند. این برنامه از فرمت‌های متنی مختلف مانند doc. و rtf. پشتیبانی می‌کند. نوت‌پد نیز صرفاً برای فایل‌های متنی ساده مانند txt توصیه می‌شود. براساس برخی گزارش‌های دیگر، وردپد در آپدیت‌های جدید، حالت تاریک را دریافت نکرده است. درحالی که نوت‌پد به این قابلیت مجهز شده و این نشان‌دهنده حذف آرام‌آرام وردپد بوده است.

یکی دیگر از برنامه‌های قدیمی ویندوز یعنی People نیز به‌زودی حذف خواهد شد. با این برنامه می‌توانستید مخاطبین را مدیریت کنید و حالا این کار را می‌توان در Outlook به‌راحتی انجام داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=52943

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.