• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
3

کشف ۲۰۰۰ شئ تاریخی از قاچاقچیان در فرودگاه بین‌المللی تهران

  • کد خبر : 55699
  • 10 سپتامبر 2024 - 9:58

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از کشف ۲۰۰۰ شئ تاریخی از قاچاقچیان در فرودگاه بین‌المللی تهران خبر داد.

کشف ۲۰۰۰ شئ تاریخی

کشف ۲۰۰۰ شئ تاریخی

به نقل از پایگاه خبری دخالت سردار حسن مهری در توضیح جزئیات کشف و ضبط این محموله قاچاق، گفت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی مبنی بر خرید و فروش اشیاء تاریخی توسط ۲ نفر از قاچاقچیان بین‌المللی در شهر تهران و پس از احراز صحت خبر، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار گرفت.

او افزود: ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با تشکیل گروه زبده و با هماهنگی مقام قضایی و همکاری پلیس فرودگاه به فرودگاه امام خمینی (ره) مراجعه کرده و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از چمدان‌ها و وسایل همراه قاچاقچیان، تعداد یک‌هزار و ۹۵۶ عدد مهره‌های سنگی قیمتی و نیمه‌قیمتی از جنس عقیق، خمیر شیشه‌ای و… و. کشف و ضبط کردند.

مهری گفت: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و دوره‌های مختلف تاریخی برای قدمت آنها تخمین زده شده است. در همین رابطه شش نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل‌شده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان (تهران) معرفی شدند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.