• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
15

درست یا غلط بودن آزاد سازی سهام عدالت | ۱۴ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند

  • کد خبر : 20417
  • 11 ژوئن 2020 - 10:44

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور ادامه داد: آنهایی که آمدند روش مستقیم آزاد سازی سهام عدالت را انتخاب کردند همین الان ضررش این است که یک شرکت با ارزشی مثل شرکت‌های سرمایه‌ گذاری استانی را از دست دادند.

آزاد سازی سهام عدالت

عسکر توکلی امروز درباره سازوکار آزاد سازی سهام عدالت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمند سازی خانواده‌های کم‌ درآمد تاکید کردند ولی در این زمینه شفاف‌ سازی لازم صورت نگرفت و به‌ نوعی سهام‌ عملا از دست مردم خارج شد.

وی افزود: حتی بابت آزاد سازی تا ۲۰ هزار تومان نیز از مردم وجه دریافت کردند که در این زمینه شکایاتی داشتیم. از ۵۰ میلیون سهام‌  دار در کل کشور  ۱۴ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند.

توکلی با اعلام اینکه ۳۲ درصد مازندرانی‌ها روش مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند، تصریح کرد: یکی از مسائلی که برای مردم شفاف‌ سازی نشد این بود که مردم تصورشان بر این اگر سهام‌شان را به روش مستقیم انتخاب می‌کردند می‌توانستند سهام‌شان را برای فروش به بانک‌ها واگذار کنند درحالی‌که در روش غیرمستقیم هم این امکان فراهم بود.

در روش مستقیم ۴۹ شرکت و در روش غیر مستقیم ۵۱ شرکت سهام‌ پذیر وجود دارد که در آینده شرکت‌های تعاونی سهام عدالت به محل خرید و فروش سهام تبدیل می‌شوند.

درست یا غلط بودن آزاد سازی سهام عدالت

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور ادامه داد: آنهایی که آمدند روش مستقیم را انتخاب کردند همین الان ضررش این است که یک شرکت با ارزشی مثل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه برخی شایعه کردند اگر سهام خود را آزاد نکنید سهام دست دولت می‌ماند، گفت: باید بگوییم این درست نیست؛ به این دلیل که سهام دارد آزاد می‌شود و حتی اگر وارد سامانه هم نشوند سهام‌شان آزاد خواهد شد؛ اتفاقا اگر به‌صورت روش غیر مستقیم مراجعه نکنند مدیریت سهام‌شان بهتر و ارزش دارایی‌شان بیشتر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20417

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.