• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

رقص زومبای زنان در پارک های کرمانشاه + عکس

  • کد خبر : 38027
  • 10 سپتامبر 2021 - 11:46
رقص زومبا زنان در پارک های کرمانشاه + عکس

مدتی است که رقص زومبا زنان در بوستان‌های مرکزی شهر کرمانشاه انجام می شود، و عکسهای آن هم به صورت گسترده در فضای مجازی دست به دست می شوند.

رقص زومبای زنان در پارک های کرمانشاه وانتشار عکسها

این روزها و در سایه بی‌نظارتی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، عده‌ای از زنان با محوریت یک شخص با برپایی سیستم صوتی در برخی از پارک‌های کرمانشاه اقدام به انجام حرکات «زومبا» می‌کنند و اتفاق بد ماجرا این است که این افراد با بکار گیری تصویربردار و تدوین کار، اقدام به تصویر برداری از رقص زنان نموده و سپس بصورت گسترده در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

رقص زومبا در ایران منوع است

زومبا در ایران و در تاریخ ۲۱ خرداد ۹۶ توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی ممنوع شد و علت این ممنوعیت این بود که این حرکات بصورت صدرصد رقص است، از این رو انجام آن در محیط‌های عمومی ممنوع و مجوزی برای فعالیت باشگاهی آن نیز صادر نمی‌شود، اما این روزها و در آستانه اربعین شاهد فعالیت بیش از پیش این قبیل اقدامات هستیم.

در ورزش بانوان، تبرّج و خودنمایی زن ممنوع است

مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤلین ورزشی کشور در عین اینکه ورزش بانوان را امری لازم برشمردند، بیان کردند: «محیط ورزش بانوان باید به گونه‌ای باشد که حدود اسلامی دقیقا در آن رعایت شود، حدود اسلامی سلیقه‌ای نیست و آنچه در کشور باید انجام شود، تابع سیاست‌گذاری‌ها و نظر فقهی است؛ در ورزش بانوان، تبرّج و خودنمایی زن ممنوع است زیرا اگر جامعه به محیطی برای خودنمایی زن تبدیل شود به امور جدی جامعه نظیر خانواده، سلامت، عفاف و عصمت جوانان ضربه وارد می شود.»

شهردای مجوزی برای این فعالیت ها صادر نمی‌کند

ایمان درخشی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت:چنانچه فعالیتی در پارک‌های شهر انجام پذیرد فاقد مجوز بوده و مستلزم برخورد مراجع قانونی است.

برگزاری هرگونه تجمع ورزشی و ورزش‌های صبحگاهی در پارک‌ها و سایر نقاط سطح شهر علی الخصوص ورزش‌های ریتمیک مانند زومبا ممنوع است و موارد مشاهده شده هیچ ارتباطی با شهرداری کرمانشاه ندارد.

وی افزود: در این راستا با توجه به حساسیت پیش آمده برای خانواده‌های شریف کرمانشاهی، به اطلاع می رساند پس از پایان اپیدمی کرونا هرگونه تصمیم گیری در خصوص ورزش  صبحگاهی قطعا با اطلاع رسمی از درگاه‌های اطلاع رسانی و با مجوزات لازم انجام خواهد گرفت.

 

برگرفته از فارس

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38027

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.