• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
14

خواص و فواید کنجد سیاه برای سلامتی بدن و جلوگیری از پیری

  • کد خبر : 38080
  • 12 سپتامبر 2021 - 13:11
خواص و فواید کنجد سیاه برای سلامتی بدن و جلوگیری از پیری

کنجد سیاه از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده است. خواص و فواید کنجد سیاه  بسیار زیاد است و بیشتر ارزش آنها به دلیل روغن آن هاست. این دانه های کوچک دانه های بسیار قویی هستند که برای سلامتی استفاده می شوند و خواص ضد پیری هم دارند.

کنجد سیاه خاصیت ضد پیری دارد

چینی ها معتقدند که مواد مغذی موجود در دانه های کنجد سیاه می تواند پیری را به تعویق بیاندازد. مطالعات نشان داده است که دانه های کنجد سیاه سرشار از ویتامین ب و آهن است و ویتامین ب و آهن باعث عقب افتادن سفیدی مو ، کاهش ریزش مو می شوند که اینها همه با هم پیری را به تعویق می اندازد.

کنجد سیاه برای سلامت ریه

با شیوع کروناویروس نگرانی ها در مورد حفظ سلامت دستگاه تنفسی بیشتر شده است. منیزیم موجود در دانه های کنجد سیاه برای افراد مبتلا به بیماریهای تنفسی از جمله آسم مفید است.

این مطلب هم برایتان مفید است. خواص تخم کتان برای بدن ،لاغری، پوست ومو

کمک به سلامت پوست و مو

روغن کنجد معمولا در محصولات تقویت‌ کننده‌ پوست و مو به کار می‌رود. شاید این سؤال برایتان مطرح شود که آیا خوردن کنجد سیاه نیز برای پوست و مو مفید است یا نه. چند مطالعه به بررسی مستقیم چگونگی تأثیر مصرف کنجد سیاه بر سلامت پوست و مو پرداخته‌اند و معلوم شد این دانه‌ها حاوی خیلی از مواد مغذی هستند که گفته می‌شود به سلامت پوست و مو کمک می‌کنند.

کنجد سیاه خطر سرطان را کاهش می دهد

بر اساس نظریه های پزشکی، دانه های کنجد سیاه از کبد در برابر خطرهای احتمالی از طرف رادیکال های آزاد در بدن محافظت می کند.

از خواص و فواید کنجد سیاه بهبود خلق و خو است

 وجود مقادیر بالای  کلسیم و منیزیم در دانه های کنجد سیاه سطح استرس در بدن را کاهش می دهد. مصرف این دانه ها موجب تولید سروتونین می شود که خلق و خو را تنظیم کرده و درد را کاهش می دهد.

سرشار از آنتی‌اکسیدان

کنجدها حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی مفیدند اما از خواص و فواید کنجد سیاه این است که منبع غنی‌تری محسوب می‌شود. همچنین شواهد نشان می‌دهند جوانه کنجد سیاه می‌تواند دارای مقدار بیشتری از برخی از آنتی‌اکسیدان‌ها نسبت به دانه‌های جوانه نزده‌ کنجد باشد.

این مطلب هم برایتان مفید است.معجزه آنتی اکسیدان ها درمقابل بیماریها

بهبود فشار خون

مطالعات نشان می دهند مصرف روزانه یک کپسول حاوی ۲٫۵ گرم کنجد سیاه به مدت ۴ هفته توانسته بود فشارخون سیستولیک را به میزان زیادی کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.