• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
23

نحوه نو کردن مانتوهای قدیمی

  • کد خبر : 40805
  • 07 مارس 2022 - 15:31

برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید خیلی راحت مانتوهای قدیمی خود را به روز کنید و دوباره از آنها استفاده نمایید. واقعا برای شیک پوش بودن نیازی به داشتن کمد لباسی پر از مدل های متنوع لباس نیست. اگر کمی خلاقیت نشان دهیدمهارت با به کاربردن چند ترفند میتوانید دوباره از مانتوهایتان استفاده کنید. در این مطلب چند روش برای نو کردن مانتوهای قدیمی برایتان توضیح خواهیم داد.

استفاده از مارک

میتوانید برای به روز کردن مانتوهایتان مارک های آماده ای که در خرازی ها وجود دارند تهیه کنید و روی مانتو بچسبانید که این روزها خیلی هم ترند هستند.

نو کردن مانتوهای قدیمی با تغییر در قد مانتو

بعضی وقت ها یک مانتوی بلند که زمانی برای تان جذاب بوده حالا دیگر کاربردی ندارد یا یک مانتو کوتاه دارید و حسرت می برید که چرا قدری قد آن بلندتر نبوده تا امروز با مد سازگارتر باشد در این هنگام است که می توانید دست به کار شده و با کوتاه نمودن قد یکی بر جذابیتش بی افزایید یا با یافتن طرحی مشابه با مانتوی خود و اضافه نمودن یک تکه به پایین دیگری به بلند شدنش کمک کرده و برای هر دوی آن ها استایلی خارق العاده را پدید آورید .

تغییر مدل آستین ها

آستین ها نیز در استایل مانتوها نقش داشته و می توانند آن را دست خوش تغییر نمایند مثلا با تبدیل یک آستین مچی دار به ساده ، پفدار به شمشیری، کِلوش به پاکتی و … می توانید تغییر محسوسی در ظاهر مانتوی خود ایجاد نموده و سالهای دیگر نیز برای استفاده آن را آماده نمایید یا حتی پا را فراتر گذاشته و با قطع کامل آستین های مانتوهای قدیمی خود را به یک سارافون امروزی تبدیل کرده و از این همه تغییر لذت ببرید.

اضافه نمودن سنگ های تزئینی برای نو کردن مانتوهای قدیمی

میتوانید سنگ های تزئینی را روی مانتوهای قدیمی خود بچسبانید ترفند استفاده از بدلیجات هایی که دیگر از آنها نیز خسته شده و احساس می کنید از مد رفته هستند به جای سنگ نیز بسیار جالب و در نهایت موجب شگفتی هر بیننده می شود و بدین ترتیب هنر و سلیقۀ خود را نیز به نمایش می گذارید.

تعویض دکمه مانتوهای قدیمی

دکمه هایی که در دوخت مانتو به کار می روند به ظرافت هرچه بیشتر آن کمک زیادی می کنند و باعث می شوند جلوه لباس شما دوچندان شود. گاهی اوقات دکمه های لباس ها در اثر استفاده مکرر و شستشو رنگ خود را از دست می دهند و ظاهری نازیبا پیدا می کنند. یکی از روش های نو کردن مانتوهای قدیمی تعویض دکمه های آن است که با هزینه کم و کمی حوصله می توانید این کار را در خانه انجام دهید. فقط دقت داشته باشید که دکمه های مانتو باید کاملا صحیح و مساوی به دو طرف لباس متصل شوند و نامیزان نباشند.

این مطلب را از دست ندهید. وش های خانگی برای رشد دوباره ابرو

تزیین مانتوهای قدیمی با دانتل و تور

بسیاری از مانتوهای مجلسی امسال طرح تور و دانتل دارند. اگر از طرح ساده مانتوی مشکی خود خسته شده اید می توانید قسمت آستین ها و پایین مانتو را با پارچه توری طرح دار و دانتل چین دار تزئین کنید. علاوه بر دوختن دانتل بر روی آستین و حاشیه پایینی لباس می توانید از نوارهای دانتل برای تزیین جیب مانتو هم کمک بگیرید. رنگ دانتل و توری که برای تزئین لباس خود انتخاب می کنید باید با رنگ پارچه اصلی لباس همخوانی داشته باشد.

اضافه نمودن ویا تغییر کمربند برای نو کردن مانتوهای قدیمی

گاه می توانید به مانتوهای خود به کمک چند بندک کوچک یک کمربند اضافه نموده و طرح کلی آن را تغییر دهید یا اگر خود دارای کمربندی است با یک نمونۀ جذابت تر تعویض نمایید در اینجا آنچه حکم می کند خلاقیت شما و توجه به هماهنگی بین جزئیات است.

تکه دوزی

تکه دوزی ها هم مانند تمام تزئینات موجود برای لباس ها در انواع فروش گاه ها عرضه می شوند اما دقت نظر ویژه را می طلبند تا دقیقاً در کنار هم رنگ های اصلی را پوشش داده و بتوانند استایلی برازنده را بسازند .

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40805

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.