• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

رئیسی: اهتمام قوا برای حل مشکلات مردم است

  • کد خبر : 48118
  • 26 ژوئن 2023 - 9:38
حل مشکلات مردم

رئیس جمهور گفت: تمام تلاش‌های ما باید منجر به حل مشکلات مردم ، ایجاد رضایت‌مندی در مردم و افزایش امید بشود.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضائیه که با حضور سران قوا و مسئولان کشوری و لشکری در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار داشت: تلاش‌های قوه قضائیه نشان می‌دهد که این عزیزان تمام همت خود را برای اجرای عدالت به‌کار گرفته‌اند.

وی افزود: در آستانه سالگرد شهادت ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب هستیم؛ شهید دکتر بهشتی اگرچه یکسال و نیم در سمت دیوان عالی کشور بود اما در این دوران کوتاه، به‌عنوان معمار دستگاه قضایی انقلاب اسلامی عمل کرد. اخلاص، ایمان، علم و نگاه تشکیلاتی قبل از مسئولیت در ایشان شکل گرفته بود و در دوران مسئولیت شکوفا شد.

رئیس‌ جمهور بیان کرد

آقای بهشتی چهره انقلاب و ولایتمدار بود ولو اینکه در فتنه‌ها به او حرف‌ها زده می‌شد اما او در سخنرانی مسجد الجواد گفت «امام فرموده است «سکوت، سکوت، سکوت» و من لب به سخن و جواب دادن نخواهم گشود، چون امام راضی نیست». این ولایتمداری او در عمل بود؛ بسیاری بعد از شهادت او، بر سر مزار وی رفته و از او عذرخواهی کردند. شهید بهشتی تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گرفت؛ این نکته‌ی بسیار مهم باید مد نظر ما باشد.

رئیسی ادامه داد: این ترس از خدا و نترسیدن از جوسازی‌ها در سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) کاملا مشهود است و این ویژگی را در شهید بهشتی می‌بینیم؛ ما باید این نکته را مد نظر داشته باشیم. جوسازی‌ها اصلاً نباید در تصمیم‌گیری‌ها و احکام مد نظر قرار بگیرد؛ بلکه حب و بغض شخصی هم نباید در تصمیمات دخیل شود؛ باید حق و حق‌گرایی مدار باشد. کار قضات حقیقتاً سخت است؛ تشخیص حق، گرایش به حق و ایستادگی در راه آن کار مهم قضات است.

رئیس‌جمهور گفت: اولین شرط تحول شناخت است؛ کارها باید با دقت و سرعت انجام بگیرد و قضات به‌خوبی می‌توانند تحول فرایندی را رقم بزنند. البته در دولت نیز به تحول فرایندی نیاز داریم. نکته‌ی مهم دیگر افزایش بهره‌وری است؛ ما نیروی انسانی، منابع و امکانات فراوان داریم ولی باید بهره‌وری رقم بخورد. نظام اداری باید متحول شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=48118

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.