• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - محرم - 1446
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
13

هانی کرده لات تهران کیست ؟

  • کد خبر : 48426
  • 03 جولای 2023 - 11:35

هانی کرده به افراد زیادی، از جمله تجار معروف، سیاستمداران و سلبریتی ها نزدیک شد و حتی توانست با برخی پیشکسوتان و مربیان استقلال دوست شود. او همزمان توانست به ثروت زیادی دست یابد و حتی پورشه بخرد.

حمله چند اراذل به سردستگی هانی کُرده، یکی از لات ها و اراذل مشهور تهران، به طرفداران استقلال و مصدومیت این هواداران، باعث حیرت، خشم و ناراحتی بسیاری از فوتبال دوستان به خصوص پیشکسوتان این باشگاه شده است. این اتفاق زمانی رخ داد که گروهی از طرفداران استقلال علیه حجت کریمی، سرپرست این باشگاه شعار دادند و انتقادات تندی از او کردند. در مقابل، هانی کرده و چند تن از دیگر اراذل تهران که تبدیل به لیدرهای استقلال شده و گویا رابطه خوبی هم با کریمی دارند، به سمت این طرفداران حمله کرده و آنها را به شدت مصدوم کردند.

بعد از این اتفاق، باشگاه استقلال بیانیه داد و از هانی کرده و اطرافیانش برائت جست. پلیس نیز لات مشهور تهران را دستگیر کرد اما از میزان انتقادات کم نشد. بسیاری معتقدند در حالیکه پیشکسوتان استقلال سالی یک بار به باشگاه یا ورزشگاه نمی آیند، چرا لات ها و اراذل تهران باید در استادیوم حاضر شده و هنجارشکنی کنند.

در میان این انتقادات، بسیاری در مورد شخص هانی کرده و چگونگی پیشرفتش در استقلال کنجکاوند. مسیر رشد هانی کرده شباهت زیادی به لوطی های عصر قاجار و  شعبون بی مخ های عصر پهلوی دارد. در این گزارش سعی می کنیم مروری بر این پدیده داشته باشیم:

هانی کرده کیست ؟

هانی کُرده که اصالتا اهل همدان است، یکی از لات های مشهور تهران به حساب می آید. اولین بازداشت هانی کرده وقتی اتفاق افتاد که تنها ۱۴ سال داشت و با یک سرباز بر سر خرید بلیت درگیر شده بود. بسیاری از هم بندی هایش مدعی شده اند که او در ابتدای شهرت از خرده فروشان مواد مخدر باج می گرفت. با این حال، نام هانی کرده در دهه ۸۰ و در زمان طرح جمع آوری اراذل و اوباش بر سر زبان ها افتاد. او مدتی در زندان بود اما چندی بعد بیرون آمد و در فضای مجازی شروع به تبلیغ کرد.

هانی کرده از طریق تبلیغات توانست شهرت زیادی کسب کند. او به افراد زیادی، از جمله تجار معروف، سیاستمداران و سلبریتی ها نزدیک شد و حتی توانست با برخی پیشکسوتان و مربیان استقلال دوست شود. هانی کرده همزمان توانست به ثروت زیادی دست یابد و حتی پورشه سوار شود‌.

مدتی هم شایعه حضور کرده در سوریه به گوش رسید اما برخی معتقدند این مساله نیز صرفا یک ادعای تبلیغاتی توسط او بوده و واقعیت نداشته است.

بخشی از شهرت او به رابطه اش با وحید مرادی، دیگر لات مشهور تهران باز می گردد. بعد از قتل وحید مرادی در زندان، بسیاری مدعی شدند که او به دست نوچه های هانی کرده و به دستور او مضروب و کشته شده است. همین مساله باعث شد هانی کرده مدتی بعد در میدان شاپور و حین خوردن معجون و بستنی، مورد حمله نوچه های مرادی قرار بگیرد. هانی کرده در این حمله بیش از ۲۰ ضربه چاقو خورد اما در کمال تعجب، زنده ماند و راهی بیمارستان شد.

هانی کرده کیست

روند به قدرت رسیدن لات ها و اراذل 

روند شهرت و قدرت هانی کرده مانند دیگر لات ها و اراذل بزرگ ایران است. شعبان جعفری (شعبون بی مخ) یک نمونه مشخص از لات های قدرتمند تهران است. شعبون ابتدا به گنگ لات های محله درخونگاه و سنگلج پیوست، سپس سردسته لات های سنگلج شد و بعد، به یکی از لات های مشهور کل تهران بدل شد. قدرتمندان که ذاتا به سرباز احتیاج داشته و می دانند لات ها قدرت زیادی در سرکوب دارند، دست خود را به سمت شعبان دراز کردند. در جریان کودتای ۲۸ مرداد، شعبان جعفری به یکی از ابزارهای کودتا بدل شد. او سپس یکی از نزدیکان زاهدی و شاه شد و توانست به قدرت و مکنت زیادی برسد.

او نیز از همین طریق توانست به قدرت برسد. او ابتدا یکی از لات های محلات پایین تهران بود. او از طریق درگیری های مختلف، ارتباط با سایر اراذل و استفاده از فضای مجازی توانست به یکی از اشرار مشهور تهران تبدیل شود. بعد از کسب شهرت، مسیر کسب قدرت فراهم شد. هانی کرده یک گنگ مخوف از اشرار تشکیل داد و از طریق نزدیک شدن به صاحبان قدرت و ثروت، توانست به حدی ثروتمند شود که پورشه بخرد. در حال حاضر نیز، برخی قدرتمندان و صاحبان ثروت از طریق نزدیک شدن به هانی کرده و حمایت مالی از او، یک گنگ محافظ اجاره کرده و مخالفان خود را سرکوب می کنند و از همین طریق، هانی کرده دائما به ثروت و قدرت بیشتری می رسد. ماجرای باشگاه استقلال به خوبی این مساله را نشان داد و تایید می کند. امید است هر چه سریعتر این معضل اجتماعی نیز حل شده و این پیوند نامبارک شرارت و قدرت از بین برود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=48426

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.