• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

وزیر بهداشت خبر داد: احتمال تعطیلی هفته آینده به دلیل گرما

  • کد خبر : 49577
  • 02 آگوست 2023 - 13:33
احتمال تعطیلی هفته آینده به دلیل گرما

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲ تا ۳ هفته گذشته افزایش ۱۰ درصدی مراجعه بیماران قلبی و فشار خون را شاهد بودیم که بی ارتباط با افزایش دمای هوا نبود؛ وزارت بهداشت پیشنهاد تعطیلی را به هیأت دولت داد و دولت هم این تعطیلی را تصویب کرد.

پدرام پاک آیین، افزود: “این تعطیلی اقدامی پیشگیرانه است زیرا تأثیر افزایش دما بر سلامت مردم، به خصوص سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مادران باردار، می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.”

پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که ما با افزایش دما مواجه خواهیم شد و جمع‌بندی ما در وزارت بهداشت این است که با تعطیلی می‌توان از افزایش گرمازدگی و آسیب به سلامت مردم جلوگیری کرد. اگر دمای هوا از حد مشخصی بالاتر رود، راهکار اصلی برای حفظ سلامت مردم تعطیلی است.”

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تعطیلی مجدد ادارات به دلیل گرما وجود دارد، گفت: “بله، اگر دمای هوا از یک سطح مشخص بالاتر رود و به حدی شود که برای سلامت مردم مخاطره‌آمیز باشد، قطعاً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد. همچنین، در طول این سه روز تعطیل، تمامی مراکز درمانی را برای پذیرش بیماران، به ویژه بیمارانی که تحت تأثیر گرما قرار گرفته‌اند، آماده خواهیم داشت.”

همه‌ی مردم در معرض خطر ورود موج گرما به کشور قرار دارند.

معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور نیز در توضیحاتی از خطر که تمام مردم در برابر این موج گرمایی وارد شده، خبر داد.

حسن نوری روز چهارشنبه در گفتگویی درباره گرمازدگی، گفت: بدن انسان بر اساس فیزیولوژی خودش را با شرایط تطبیق می‌دهد. زمانی که از محیط سرد به گرم و برعکس منتقل شویم، مدتی طول می‌کشد تا بدن خود را با آن شرایط تطبیق دهد.

وی ادامه داد: وقتی دما به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند، برخی از افراد ممکن است دچار گرمازدگی شوند. افرادی مثل مادران باردار، نوزادان و شیرخواران به علت داشتن آب بدن بیشتر و سالمندان به دلیل اینکه بیماری‌هایی دارند، در برابر گرما حساس‌تر هستند.

نوری افزود: همه‌ی مردم در معرض خطر موج گرمایی قرار دارند که به کشور وارد شده است. نشانه‌های پوستی مرحله اول و گرفتگی عضلات مرحله دوم نشانه‌های گرمازدگی هستند. تهوع، استفراغ، گیجی و تشنج نشانه‌های نهایی و شدید ابتلا به گرمازدگی هستند.

معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور به مردم توصیه کرد که در این شرایط گرم، کودکان را در ماشین باقی نگذارند و پدر و مادران مسن را تنها در خانه. همچنین در صورت بروز وضعیت بیماری شدید، شربت اُآراُس به آنها داده شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49577

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.