• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و هم رزمانش در مشهد برگزار شد

  • کد خبر : 11680
  • 05 ژانویه 2020 - 16:43

تشییع پیکر شهید سلیمانی و همراهانش در مشهد. پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی فرودگاه بغداد، پس از انتقال به مشهد مقدس، در میدان ۱۵ خرداد این شهر تشییع می شود آیین تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی و همراهانش از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت بارگاه منور رضوی هم اکنون در حال انجام است.

تشییع پیکر شهید سلیمانی در مشهد

پیکر پاک شهیدان جبهه مقاومت ‌سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر همرزمان این دو شهید سرافراز پس از تشییع در نجف راهی ایران شدند و مردم شهید‌پرور خوزستان در اهواز پیکر پاک سیدالشهدا مقاومت را با ندای یا حسین تشییع کردند‌.

تشییع پیکر شهید سلیمانی در مشهد

‌پیکر مطهر سردار مدافع حرم اهل بیت (ع) در سرزمین کربلای ایران به مانند نگینی بود که مردمان شجاع خوزستان در بر گرفته بودند و از رشادت و ایثارگری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل کردند. اما از ساعات اولیه صبح و ساعت‌ها قبل از آغاز مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی و هم‌رزمانشان ، زائران و مجاوران ولایتمدار و شهید‌پرور مشهد در حرم مطهر رضوی و میدان پانزده خرداد گرد آمده‎اند. جمعیت کثیری از مردم مشهدمقدس در حال حاضر در میدان ۱۵ خرداد مشهد از ساعتی قبل حضور پیدا کرده و مشغول عزاداری هستند.

مراسم استقبال از پیکر مطهر سردار شجاع و دلاور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم رضوی با حضور پرشور مردم مشهد در حال برگزاری است. خیابان‌های منتهی به محل مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، مملو از جمعیت است؛ هر لحظه به تعداد جمعیت افزوده می‌شود و مردم در حال عزاداری هستند.

تشییع سردار در مشهد

مردم امروز در سوگ از دست دادن سردار خود میزبان عزاداران هستند؛ برپایی ایستگاه‌های صلواتی مردمی، نوحه‌خوانی و سوگواری، قرائت زیارت عاشورا و … از برنامه‌های مردمی است که در مسیر مشاهده می‌شود. در حال حاضر تمامی خیابان‌های منتهی به بارگاه منور رضوی مملو از حضور زائران و مجاوران است و هر لحظه بر تعداد جمعیت نیز افزوده می‌شود.‌

در حالی که تا ساعتی دیگر پیکر مطهر سپهبد سلیمانی قرار است در مشهدمقدس تشییع شود حضور مردم مشهد در این مراسم میلیونی شده ‌و هر لحظه بر تعداد جمعیت نیز افزوده می‌شود. مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت از دقایقی قبل در محل میدان ۱۵ خرداد مشهد مقدس با حضور کم نظیر مردم آغاز شده و با شعار مرگ بر آمریکا خواستار گرفتن انتقام خون شهیدسلیمانی از آمریکای جنایتکار شدند.

شعار مرگ بر عاملان این جنایت در مشهد

همچنین دقایقی قبل پیکر مطهر سپهبد سلیمانی و همرزمانش وارد فرودگاه مشهدمقدس شد و قرار است به میدان ۱۵ خرداد منتقل شود. حضور میلیونی مردم مشهد در میدان ۱۵ خرداد از جمله نکات بارز این مراسم است.

وداع باشکوه با سردار دل ها

موج خروش مردم برای مشایعت پیکر سرداران مقاومت ‌از ساعات اولیه صبح ‌آغاز و لحظه به لحظه بر جمعیت مردمی افزوده می‌شد، هرکس با هر زبان، قوم، تفکر سیاسی و اعتقادی آمده‌اند تا به رئیس تروریست‌های جهان ثابت کند، به شهادت رساندن فرمانده قلب‌ها نه تنها ارادت مردم نسبت به او را کم نکرد بلکه از این پس یاد و راهش در تمام قلب‌های آزاده جهان تکثیر و تشدید می‌شود.

امروز مشهد مقدس یکصدا و یکرنگ ‌تنها ‌فریاد “مرگ بر عاملان این جنایت” به گوش می‌رسد‌‌. مردم شهیدپرور مشهد با شعارهای  ” خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید” ، ” فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید” و… ، پیکر پاک این شهدا را تا حرم مطهر رضوی بدرقه می‌کنند.

 

منبع تسنیم

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=11680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.