• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
16

سوباتان ییلاقی در دل بهشت

  • کد خبر : 15166
  • 25 فوریه 2020 - 16:20

سرزمین پهناورمان ایران مملو از جاذبه های گردشگری و طبیعی خارق العاده است. به طوری که اگر قصد کنیم تمامی شان را مورد بررسی قرار دهیم، هرگز زمان به بسیاری از آن ها نخواهد رسید. اگر لیستی از مناطقی که لازم است در تعطیلات خود به آن ها سفر کنید، تهیه کرده باشید، ییلاق سوباتان را در اولویت های بالا قرار دهید.

با سفر به سوباتان بهشت را از نزدیک ملاقات میکنید و این فرصت را دارید تا تازه ترین و تمیزترین هوا را استشمام کنید و تصاویر زیبا و خاطره انگیزی را به ثبت برسانید. این منطقه ی کوهستانی و بکر از تنوع بسیار بالایی در پوشش گیاهی و جانوری برخوردار است. به طوری که از یک سو میتوانید به دشت های پهناور سبز پر از شقایق قدم بگذارید و از طرفی دیگر کوه های سربلند و برفی را مشاهده کنید. با ما همراه باشید تا در کنار هم سفری کوتاه و مجازی به این ییلاق بهشتی و سرسبز داشته باشیم. این قول را به شما میدهیم که میل سفر به سوباتان شما را به زودی راهی جاده خواهد کرد.

ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان کجاست ؟

ییلاق سوباتان در فاصله ی ۲۲ کیلومتری از شهر لیسار تالش قرار دارد. نکته ی جالب در این خصوص هم مرز بودن این ییلاق با جنگل های وسیع و سرسبز گیلان و دشت های پهناور استان اردبیل است که به زیبایی هر چه تمام این مکان افزوده است. در کنار هم قرار گرفتن ویژگی های بسیاری از این روستای زیبا، جغرافیایی اسرار آمیز ساخته اند.

چشمه های فراوان، آب و هوای خنک و تمیز این مکان را به یکی از جاذبه های پرطرفدار و مقاصد جذاب برای طبیعت گرد ها و گردشگران بدل ساخته است. اما همه ی آن چه از سوباتان باید بدانیم به طبیعت زیبا و خارق العاده ی خلاصه نمیشود. این منطقه علاوه بر زیبایی های فراوان، دارای قدمت بسیار کهن بوده و شما میتوانید صحت این امر را با مشاهده ی گورستان های چندین هزار ساله تایید نمایید.

سوباتان به چه معناست ؟

اسم این ییلاق نیز مانند خودش خاص و زیباست. اما سوباتان دقیقا به چه معناست؟ سوباتان در گویش محلی که جزیی از زبان ترکی است، به معنی ریزش آب است و به عقیده ی بومیان این منطقه، دلیل نام گذاری این منطقه جاری بودن چشمه های فراوان و ریزش باران های بسیار در میان حفره های موجود در سطح منطقه بوده است.

ییلاق سوباتان تالش

چشم اندازه های ییلاق سوباتان

با سفر به این ییلاق تماشایی پوشش گیاهی بسیار زیبایی را مشاهده خواهید نمود. سراسر این ییلاق پوشیده از گیاه گلپر، بابونه و پونه است. با قدم زدن در دشت های سرسبز این منطقه میتوانید گله ی اسب های رها را تماشا کنید و منظره ی چشمه های شفاف اطراف تان را تا آخر عمر به خاطر بسپارید. با سفر به این جغرافیای سحرآمیر میتوانید از جاذبه های فراوانی نظیر منطقه غار گنجخانه، آبشار ورزان، چشمه باتمان بلاق، آبشار ماهار، گودال سنگی، دشت گل های شقایق، دره های زیبا و سرسبز و بسیاری چشم انداز زیبای دیگر نیز دیدن نمایید.

چشم اندازه های ییلاق سوباتان

بهترین زمان برای سفر به ییلاق سوباتان

از آن جا که این منطقه در ارتفاعات کوهستان های دو استان گیلان و اردبیل واقع شده است، بهترین و مناسب ترین فصل برای سفر به این روستا، اواخر بهار تا اواخر تابستان است. توصیه میشود برای سفر به این منطقه کفش مناسب طبیعت گردی، لباس گرم، کوله ی مناسب و بادگیر نیز همراه داشته باشید. چنانچه کمی به ماجراجویی علاقه داشته باشید و از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید میتوانید با پیمایش در این محدوده یکی از بهترین خاطرات سفر خودتان را رقم بزنید. در غیر این صورت بومیان این ییلاق ماشین هایی را برای گشت زنی مسافران آماده نموده اند و میتوانید با پرداخت هزینه از آن ها نیز کمک بگیرید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.