• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
20

نام ایران برای اولین بار از فهرست ۱۰ کشور اول مرگ و میر کرونایی خارج شد

  • کد خبر : 38917
  • 31 اکتبر 2021 - 11:52
نام ایران برای اولین بار از فهرست 10 کشور اول مرگ و میر کرونایی خارج شد

نام کشور ایران برای اولین بار پس از شیوع گسترده کرونا از فهرست ۱۰ کشور اول در مرگ و میر کرونایی خارج شد.

ایران برای اولین بار از فهرست ۱۰ کشور اول مرگ و میر کرونایی خارج شد

بر اساس گزارش worldometers  در بازه ۲۴ ساعته ایران با ۱۹۷ مورد مرگ کرونایی برای اولین بار از این لیست ۱۰ کشور با بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی خارج شود.

آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان

ویروس‌‌‌های کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که باعث ایجاد یک سرماخوردگی ساده تا بیماری‌های حاد تنفسی مثل سارس می شوند. ویروس کرونای جدید هم از این خانواده‌ است.

در دسامبر ۲۰۱۹، بیمارانی با علائمی نظیر سرفه خشک، تب، تنگی نفس، به همراه سندرم نارسایی حاد تنفس  با علت میکروبی عفونی نامشخص در استان ووهان چین گزارش شدند.

بیماری ذات‌الریه ناشی از کرونا ویروس جدید در یازدهم فوریه سال ۲۰۲۰ توسط سازمان بهداشت جهان بر اساس سال شیوع و عامل عفونی آن، بیماری کرونا ویروسی ۲۰۱۹ یا کووید-۱۹  نام گرفت.

ورود ویروس کرونا به ایران

در پی بحران همه گیری بیماری کرونا در نقاط مختلف جهان، کرونا در ایران به‌صورت رسمی در ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تأیید شد. به گفته برخی متخصصان از دی ماه ۹۸ بیمارانی با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که به علت جدید بودن بیماری مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند و به گفته معاون وزیر، چون در مقطع اوج همه‌گیری بیماری آنفلوانزای H1N1 بود، نظام سلامت به اشتباه آن را آنفلوانزا تشخیص داده و دیر متوجه ورود بیماری می‌شود.

از ۳ اسفند ۱۳۹۸ ایران از وضعیت سفید خارج و وارد وضعیت زرد شد در اواسط فوریهٔ ۲۰۲۰ ایران پس از چین به دومین نقطهٔ کانونی گسترش ویروس کرونا در جهان تبدیل شد.

 اولین مرگ و میر کرونایی در ایران

در اواخر بهمن ۱۳۹۸، پس از فوت ۲ بیمار با عوارض تنفسی در بیمارستان کامکار قم، شایعاتی دربارهٔ مرگ این بیماران به علت کرونا شکل گرفت. اما دانشگاه علوم پزشکی قم با تکذیب شایعات مربوط به مبتلا بودن این دو بیمار فوت شده به کرونا، اعلام کرد که تاکنون هیچ‌ شواهدی مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا دیده نشده‌است.

وزیر بهداشت، در آن زمان اظهار کرد که دو بیماری که در تاریخ ۲۸ بهمن از ترشحات ریه آنها تست گرفته شده بود، در تاریخ ۳۰ بهمن نتیجه تست مثبت بود و این خبر بلافاصله طی ۴۵ دقیقه اعلام عمومی شد.

عامل گسترش جهانی بیماری کووید-۱۹

محققان معتقدند در ۴۴٪ از موارد انتقال ویروس SARS-C0V-2 قبل از آنکه فرد از آلودگی خود مطلع شود، اتفاق می‌افتد. انتشار ویروس پیش از بروز علائم اولیه آن اساسی ترین عامل گسترش جهانی بیماری کووید-۱۹ می‌باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.