• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
22

این میوه برای درمان اُمیکرون معجزه می کند

  • کد خبر : 40553
  • 13 فوریه 2022 - 15:16
این میوه برای درمان اُمیکرون معجزه می کند

از خواص عناب این است که ریشه عناب برای جلوگیری از تب و ترمیم زخم اثربخش است و می توان از آن برای تب و ضعف ناشی از امیکرن استفاده کرد.

عناب میوه درختچه‌ای متوسط است که ارتفاع آن تا ۱۰ متر نیز می‌رسد. عناب در مناطق گرمسیر و خشک روییده و برگ‌های کوچک سبزرنگ، بدون کرک و تخم‌مرغی شکلی دارد که در زمستان می‌ریزند. میوه عناب که دارای خواص دارویی بسیار زیادی است، در ابتدا سبز و گرد بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز درآمده، زیتونی شکل و چروک می‌شوند.

 

خواص عناب

از خواص عناب تازه می‌توان به خواص درمانی آن برای آرامش‌بخشی و ضد بدخلقی نام برد و در طب سنتی چینی و کره از آن به‌عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود، استفاده می‌‌کنند. این گیاه باعث تقویت معده و طحال و سیستم گوارشی شده است و برای درمان بیماری‌های گوارشی استفاده می‌شود. از دیگر خواص عناب می‌توان به تصفیه خون و دفع سموم بدن اشاره کرد.

همچنین گیاه عناب از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌نماید و در موارد مراقبت‌ها و درمان‌های پوست، عناب سبب روشنی پوست می‌شود.

از دیگر خواص عناب تازه خونساز بودن و ملین بودن اشاره کرد. همچنین عناب دارای لعاب بسیار زیادی است و سینه را نرم می‌نماید. استفاده از مغز میوه در زخم‌ها و بریدگی‌ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آن‌ها خواهد شد. عناب همچنین دندان‌ها را در برابر پوسیدگی مقاوم می‌سازد. چای عناب دارای ماده ضدسرطانی است و همچنین  باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات می‌شود.

برگ‌های درختچه این گیاه نیز فواید بسیاری داشته و از جوشانده برگ عناب برای تسکین گلودرد و از عصاره آن برای درمان آن استفاده می‌شود. همچنین عناب با دارابودن مقادیر بسیار بالای ویتامین ‌K در موارد خونریزی و انعقاد خون بسیار مفید است. عناب دارای پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامینC  است و در سرماخوردگی نیز خاصیت دارویی دارد. در طب اسلامی نیز از عناب به عنوان ماده‌ای جهت پاکسازی خون و از بین برنده جوش صورت استفاده می‌شود.

این میوه برای درمان اُمیکرون معجزه می کند

محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی درباره عناب بیان کرد: میوه عناب از حدود دو هزار سال قبل در مصارف دارویی و تغذیه کاربرد داشته است است و در کشور ایران نیز قبل و بعد از اسلام از عناب به وفور استفاده غذایی و دارویی به عمل آمده است.

در بهداشت اسلامی هم میوه عناب جایگاه ویژه‌ای داردحضرت علی(علیه اسلام) بر استفاده از عناب در از بین بردن تب تاکید کرده اند.

عناب به دلیل وجود مواد قندی به میزان ۷۴/۳۶ در عناب تازه، ۷۷/۷۱ درصد در عناب خشک و نیز مواد پروتئینی و مواد لعابی فراوان از نظر غذایی اهمیت ویژه ای دارد که به صورت تازه و خشک مصرف می شود.عناب خاصیت ملین دارد و مصرف آن هیچگونه تحرکی در دستگاه هاضمه ایجاد نمی ‌کند جوشانده عناب در آب و یا شیر خاصیت ملین دارد و انتقال مواد در لوله گوارشی را تسهیل و مصرف آن ادرار را زیاد نموده و به دفع سموم بدن از این طریق کمک می کند.

میوه عناب سرشار از ویتامین c است و به دلیل مواد قندی موجود در آن در تهیه کمپوت و شیرینی از آن استفاده می‌شود.

در چین و آفریقا از آرد عناب و میوه تخمیر شده آن شیرینی و کیک مخصوص تهیه می شود.

عناب اثر و طعم داروهای محرک را کاهش می دهد

وی در ادامه گفت: میوه عناب اثر و طعم داروهای محرک را کاهش می دهد، در مواد غذایی میوه ها و مواد خوراکی دیگر که احتمال ایجاد آلودگی با آفلاتوکسین وجود دارد، عناب می تواند نقش حفاظتی قوی را ایفا کند. از اندام های مختلف عناب نظیر ریشه، پوست، شاخه، برگ و میوه آن به عنوان یک گیاه دارویی ارزشمند در طب گیاهی ایران و دیگر کشورها بهره برداری دارویی می شده است.

از خواص عناب جلوگیری از تب و ترمیم زخم اثربخش است

پویان در آخر گفت: همچنین از ریشه عناب فرآورده ای تهیه می‌شود که برای رفع احساس سیری مفرط موثر است. عناب برای تسکین درد ها، اثر بخش است، از برگ عناب می‌توان در ساخت دارویی برای تقویت مو استفاده کرد از برگ عناب میتوان در ساخت دهان شویه برای جلوگیری از گلودرد استفاده کرد و میوه عناب تصفیه کننده خون است و خاصیت آرام بخشی دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.