• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

استعلام اصالت گوشی در برندهای مختلف

  • کد خبر : 48019
  • 24 ژوئن 2023 - 13:52
استعلام اصالت گوشی در برندهای مختلف

طبیعی است که برای شما هم سوال پیش آید که چگونه برخی افراد توانایی تشخیص گوشی‌های اصل را دارند و چگونه می‌توانیم از اصالت گوشی مطمئن شویم. در ادامه، چند روش موثر برای تشخیص اصل بودن گوشی را معرفی خواهیم کرد.

خرید از مراکز معتبر

یکی از مسائل ابتدایی‌ترین که می‌تواند شما را از خرید با اطمینان و تضمین کیفیت محصول نسبت به فروشگاه های ناشناخته در امان نگه دارد، این است که همیشه از مراکز معتبر و با سابقه خرید کنید. در صورتی که قصد حضوری خرید را دارید، حتماً پروانه کسب و قدمت آن فروشگاه را بررسی کنید. به علاوه، در صورتی که خرید اینترنتی را ترجیح می‌‎دهید، حتماً بررسی کنید که آیا فروشگاه اینترنتی دارای نماد الکترونیکی و مجوزهای لازم است یا خیر و استعلام آن را بگیرید تا خیالتان راحت شود.

بررسی کد اصل بودن گوشی

شناسه گوشی‌های هوشمند یا کد IMEI، یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص اصالت گوشی است. این کد معمولا با برچسب روی جعبه گوشی چسبانده شده است، اما بهتر است از این روش برای تایید اصالت گوشی استفاده نکنید. برای دانستن کد IMEI گوشی خود، شماره #۰۶#* را در گوشی خود شماره‌گیری کنید. سپس با وارد کردن کد IMEI به سایت‌های imei.info یا numberingplans.com می‌توانید اطلاعات دقیقی از گوشی خود (مانند سال تولید، کمپانی سازنده، کیفیت گوشی و محل مونتاژ) بدست آورید. در صورتی که اطلاعاتی که در سایت‌ها مشاهده می‌کنید با اطلاعات و برچسب روی جعبه گوشی شما مطابقت ندارد، احتمالا دستگاه شما تقلبی است.

بررسی کد اصل بودن گوشی

تشخیص اصالت گوشی از طریق ظاهر

برای تشخیص گوشی های اصل از ظاهر آنها نمی توان به راحتی اطلاع پیدا کرد. این به دلیل شباهت بسیار بالا گوشی های تقلبی با مدل های اصلی است و به همین دلیل تشخیص این گوشی ها از طریق ظاهر بسیار سخت است. بهترین روش برای تشخیص گوشی های اصل، داشتن یک مدل اصلی و مقایسه آن با گوشی مورد نظر است. با این حال، در صورتی که مدل اصلی در دسترس نباشد، تشخیص گوشی های اصل از طریق ظاهر آن بسیار دشوار است.

تشخیص اصالت گوشی از طریق ظاهر

تشخیص اصل بودن گوشی شیائومی

برای تشخیص گوشی شیائومی اصل، باید به نکاتی توجه کنید. گوشی‌های شیائومی در کشورهای مختلف خطوط تولید متفاوتی دارند که باعث می‌شود لوازم جانبی مختلفی برای آنها عرضه شود و تشخیص گوشی شیائومی اصل برای شما سخت باشد. با این حال، تفاوت اصلی عموما به سری شارژر برمی‌گردد و بقیه موارد یکسان است. برای تشخیص اینکه گوشی شیائومی شما اصل است یا خیر، ابتدا باید کد IMEI یا همان کد شناسایی منحصر به فرد گوشی را چک کنید، سپس با دقت بسته‌بندی و لوازم جانبی آن را بررسی کنید. سپس اطلاعات سخت‌افزاری گوشی را بررسی کنید و از قیمت خرید خود مطمئن شوید که پایین‌تر از قیمت جهانی این گوشی نباشد.

تشخیص اصل بودن گوشی شیائومی

برای استعلام اصالت گوشی های شیائومی می توانید از مشاوره باکارشناسان تعمیر موبایل شیائومی بهره مند شوید.

تشخیص اصل بودن گوشی نوکیا

شاید در حال حاضر بازار نوکیا مثل قبل پر رونق نباشد، اما همچنان طرفداران خود را دارد و کلاهبرداران به خوبی از این موضوع آگاه هستند. بنابراین، بهتر است به خوبی تشخیص اصالت گوشی‌های نوکیا را بدانید تا از خرید گوشی‌های جعلی یا تقلبی جلوگیری کنید.

یکی از بهترین روش‌های تشخیص گوشی اصل از تقلبی، بررسی باتری است که با شماره گیری #۰۰۰۰#* اطلاعات باتری به شما نشان داده می‌شود. باید با اعداد درج شده در پشت باتری همخوانی داشته باشد.

روش دیگر فهمیدن اصل بودن گوشی، نشان دادن تاریخ در گوشی‌های نوکیاست، که باید به صورت dd/mm/yyyy یا dd-mm-yyyy باشد. اگر به هر صورت دیگری بود، به اصل بودن آن شک کنید.

تشخیص اصل بودن گوشی نوکیا

تشخیص اصل بودن گوشی هواوی

برای بررسی اصالت گوشی هواوی نیز چند روش ساده وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بسته‌بندی دستگاه را بررسی کنید. کافی است یک عکس از بسته‌بندی اصلی پیدا کنید و با محصولی که قصد خرید آن را دارید، مقایسه کنید.
  • در تنظیمات گوشی، شماره مدل و نسخه اندروید را بررسی کنید.
  • کد تشخیص اصالت گوشی (IMEI) را بررسی کنید.
  • قیمت جهانی آن را بررسی کنید.
تشخیص اصل بودن گوشی هواوی

تست اصالت گوشی سامسونگ

برای تست اصل بودن گوشی سامسونگ و بررسی وضعیت سخت‌افزاری آن، می‌توانید از کدهای مخفی اندروید استفاده کنید. در صورتی که گوشی شما اصل باشد، تمامی کدهای زیر در آن کار خواهند کرد و اطلاعات مربوط به سخت‌افزار را نشان خواهند داد.

نمایش فریمور فعلی دستگاه: *#۱۲۳۴#

تنظیمات تست GPS: *#*#1472365#*#*

حالت سرویس: *#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#*

تنظیمات کلی و تشخیص دستگاه: *#*#۴۶۳۶#*#*

حالت تست جنرال: *#۰*#

ویژگی خواندن: #۰۲۲۸#*

ویژگی بازگشت صدا (صوت): #۰۲۸۳#*

حالت تست آهنگ(ملودی): #۰۲۸۹#*

فلش: #۰۳#*

اطلاعات رمزنگاری: #۳۲۴۸۹#*

تست بلوتوث: #۲۳۲۳۳۱#*

اطلاعات SW & HW دستگاه: #۱۲۵۸۰۳۶۹#*

مشاهده SW نسخه PDA و CSC و مودم: #۱۲۳۴#*

و در آخر هم همانطور که در ابتدا گفته شد، بهترین روش استفاده از کد IMEI و خرید گوشی از یک فروشگاه معتبر است.

امیدواریم تشخیص اصالت گوشی برای شما ساده‌تر از قبل شده باشد.

تست اصالت گوشی سامسونگ

در صورتی که می خواهید از اصل بودن گوشی خریداری شده اطمینان کسب کنید با کارشناسان تعمیرات موبایل سامسونگ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=48019

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.