• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

قیمت گوشت مرغ تعدیل می‌شود

  • کد خبر : 49231
  • 24 جولای 2023 - 16:05
گوشت مرغ

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت برای واردات گوشت، گفت که این اقدامات باعث تعدیل قیمت‌ها در بازار خواهد شد. وی همچنین درباره عدم تحویل دام توسط دامداران توضیحاتی ارائه کرد.

دولت در ابتدای سال نرخی را برای مرغ تعیین کرد. اما متاسفانه بخشی از این مرغ‌ها در بازار آزاد با قیمت‌های بالاتر به فروش رفتند و دولت هم با وجود کنترل و نظارت نتوانست جلوی آن را بگیرد. بنابراین برای واردات مرغ برنامه‌ریزی کرد.

نرخ محصولات بسته‌بندی از اول سال تغییری نکرده است. مرغ‌های وارداتی به شرکت‌های بسته بندی داده می شوند و شرکت‌ها نیز با همان نرخ تعیین شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین میوه و تره بار عرضه می‌کنند.

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور تصریح کرد: زمانی شبکه رسمی توزیع، مرغ کمتری داشت و مرغ در شبکه غیر رسمی و با قیمت‌های غیرمصوب عرضه می‌شد. ولی دولت با تقویت شبکه های غیر رسمی، نظارت و کنترل را بیشتر کرد.

واردات گوشت مرغ به جای خرید از دامداران داخلی

به گفته‌ی آقای رسولی، ما به عنوان بخش خصوصی، تامین و واردات را انجام می‌دهیم. با تامین مرغ برای شبکه‌های رسمی به اندازه نیاز، شبکه‌های غیر رسمی نیز مرغ کمتری خواهند داشت.

در پاسخ به اینکه چرا به جای واردات، از دامداران داخلی گوشت خریداری نمی‌شود، آقای رسولی گفت: از ابتدای سال، شرکت پشتیبانی امور دام، گوشت گوسفند و گوساله را از دامداران خریداری می‌کرد. ولی از خردادماه، زمانی که قیمت گوشت در بازار افزایش یافت، دامداران دام‌هایشان را نفروختند. در حقیقت در ماه‌های اول خرید، دامداران به قیمت‌های پیشنهاد شده راضی بودند. ولی از خردادماه، دام‌هایشان را نفروختند. بسیاری از دامداران قرارداد داشتند و بسیاری هنوز قرارداد دارند. ولی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

آقای رسولی گفت: این موضوع باعث شده است که دولت برنامه‌ریزی‌های لازم در این بخش را انجام داده و برای تعدیل قیمت‌ها، واردات را انجام داده است.

این فعال بخش خصوصی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه آیا افزایش هزینه‌های تولید، دلیل عدم تحویل دام‌هایشان توسط دامداران بود؟ گفت: دولت می‌تواند هزینه نهاده‌ها را تامین کند. ولی نمی‌تواند سایر هزینه‌ها را بر عهده بگیرد. هزینه‌های کارگری، حمل و نقل و… افزایش یافته است و افزایش قیمت تمام شده، موضوع درست است.

آقای رسولی در پایان گفت: هدف ما به عنوان بخش خصوصی، نگه‌داری نرخ اقلام پروتئین در همین حده تا پایان سال است. اگر نرخ تغیر نکند و مرغ در شبکه‌های رسمی به حد ن

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49231

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.