• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

بلومبرگ: طالبان با صدها بمب گذار انتحاری آماده جنگ آب با ایران می‌شود

  • کد خبر : 49722
  • 08 آگوست 2023 - 15:33
طالبان

یک منبع به خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گفته طالبان با صد‌ها بمب گذار انتحاری خود را برای یک درگیری احتمالی با ایران بر سر آب، آماده می‌کند.

این گزارش بر خلاف اطلاعات خبرگزاری‌های دیگر و منابع رسمی است و تاکنون هیچ مدرک و شواهد قابل اعتمادی برای این ادعا ارایه نشده است. بنابراین، می‌توان این خبر را به عنوان یک خبر شایعه‌ای و بدون تأیید دانست.  در صورتی که اطلاعات رسمی‌تر و معتبرتری در این باره ارایه شود، می‌توان به این موضوع اهمیت بیشتری داد.

در این تحلیل، ایران ادعا می‌کند که طالبان به عنوان حکومت جدید افغانستان، عرضه آب را کاهش داده و مفاد معاهده هیرمند را به طور کامل رعایت نمی‌کند. اما طالبان به این ادعاها رد می‌کند و می‌گوید خشکسالی در افغانستان دلیل عدم توانایی آنها در ارایه آب به ایران است.

به گزارش بلومبرگ، این دو طرف به طور عمومی پیشنهاد دیپلماسی و گفتگو برای حل این مسئله را می‌دهند. اما در عین حال، مقامات بلومبرگ با ارجاع به یک منبع ناشناس می‌گویند که طالبان همزمان خود را برای یک جنگ احتمالی با ایران آماده می‌کند و از جنگ افزار برجای مانده آمریکایی در افغانستان نیز استفاده می‌کند.

عمر صمد، کارشناس اندیشکده اتلانتیک در واشنگتن، می‌گوید که هر دو طرف می‌توانند برای توجیه مواضع خود ادعاهایی مطرح کنند. اما وقوع یک درگیری نیرومند بین ایران و طالبان منطقی نیست و به بی ثباتی منطقه منجر خواهد شد، زیرا هیچ یک از طرفین توانایی تحمل یک جنگ را ندارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=49722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.