• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
6

حادثه ریزش معدن شازند

  • کد خبر : 55172
  • 08 جولای 2024 - 9:54

ساعت حدود ۱۱ صبح روز یکشنبه ۲۷ خردادماه جاری بود که ریزش معدن شازند در جاده اراک – توره با حجم زیادی از سنگ‌های بزرگ موجی از نگرانی در استان و کشور ایجاد کرد.

ریزش معدن شازند

ریزش معدن شازند

به نقل از پایگاه خبری دخالت ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه بود که ۱۴ تیم هلال احمر از استان مرکزی و استان‌های همجوار به همراه سگ‌های زنده‌یاب، دستگاه‌های فلزیاب، ماشین‌آلات مورد نیاز برای کنکاش، اورژانس هوایی، ستاد بحران استان مرکزی، استاندار مرکزی، فرماندار شازند و همه مسئولین مرتبط که حضورشان برای تصمیم‌گیری‌های آنی نیاز بود، در منطقه حاضر شدند.

در کمترین زمان ممکن آواربرداری شروع شد و طبق بررسی‌ها به نظر می‌رسید چهار ماشین معدنکاری به همراه رانندگان زیر آوار مانده‌اند، تیم‌های امدادی در قالب هفت تیم واکنش سریع و ۶ تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) از استان مرکزی، قم، لرستان و همدان در منطقه مشغول امداد رسانی شدند.

یگیری‌های قضایی صاحب معدن

ساعت حدود ۱۶ با پیگیری‌های قضایی صاحب معدن با دستور قضایی برای بررسی وضعیت دستگیر شد. حدود ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعد از تلاش بی‌قفه تمام تیم‌های امداد و نجات جسد یکی از رانندگان زیر آوار سنگینی از سنگ پیدا و تعداد تیم‌های امدادی به ۱۹ تیم رسید و ساعتی بعد جسد دومین راننده نیز پیدا شد.

تلاش‌ها در حالی ادامه داشت که حالا خطر ریزش دوباره معدن نیز احتمال داده می‌شد و این مسئله ادامه روند جست و جو برای ۲ فرد دیگر را با چالش مواجه کرد، اما باز هم مانع ادامه کار نشد و نیروهای حاضر دست از تلاش برنداشتند و مقدمات برای ادامه کار در ساعات شب نیز در حال فراهم شدن بود.

دستور تداوم رسیدگی و تسریع در امدادرسانی

ساعت حدود ۲۱ شب بود که محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در تماس با استاندار مرکزی دستور تداوم رسیدگی و تسریع در امدادرسانی و بسیج همه دستگاه‌های امدادی، امکانات و وسایل مورد نیاز برای نجات جان افراد باقی مانده را داد و همچنین دستور تهیه گزارش دقیق از علل وقوع این حادثه نیز داده شد.

آوار برداری تا پاسی از شب ادامه داشت و ادامه روند به دلیل تاریکی هوا ممکن نبود، بعد از وقفه حدود چهار ساعته، کار از ساعت چهار صبح دوباره ادامه پیدا کرد و حدود ساعت ۱۰ صبح روز گذشته (دوشنبه) ۲۸ خردادماه موقعیت نقطه‌ای ۲ کارگر دیگر زیر آوارهای انبوه سنگ مشخص شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55172

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.