• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

هشدار هواشناسی درباره وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در ۱۸ استان

  • کد خبر : 16766
  • 22 مارس 2020 - 9:58

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در ۱۸ استان اعلام کرد:‌ از امروز تا روز آخر هفته در اکثر مناطق کشور باران و برف می‌بارد.

وقوع سیل در ۱۸ استان

 بر اساس جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز یکشنبه با تقویت سامانه بارشی در کل کشور بارش باران و برف گاهی همراه با رعدوبرق و  وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی شده است. امروز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، نیمه غربی و جنوبی فارس، بوشهر، شمال ایلام، همدان، مرکزی، شمال و غرب اصفهان، قم، تهران و سمنان بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در ۱۸ استان

دوشنبه فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور ادامه خواهد داشت که شدت آن در استان‌های مازندران،‌گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و شرق سمنان خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در استا‌های مذکور احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها،‌طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری،‌اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی، لغزندی جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر به سبب بارش برف و کولاک وجود دارد. امروز همچنین ریزش تگرگ در جنوب کشور،‌دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی و فردا در شمال شرق کشور دور از انتظار نیست.

روز سه شنبه سامانه بارشی با حرکت به سمت شرق ضمن تضعیف در سواحل دریای  خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور فعال خواهد بود. روز چهارشنبه شامانه بارشی از کشور خارج شده و به جز ارتفاعات استان کرمان،‌ شمال فارس و زاگرس مرکزی که بارش پراکنده خواهند داشت،‌ برای اکثر مناطق کشور آسمانی صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه در غرب کشور،‌دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌ فارس،‌ غرب اصفهان و نیمه غربی استان کرمان بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

دمای هوا امروز در نیمه غربی و نوار شمالی کشور ۳ تا ۵ درجه،‌ فردا و روز سه شنبه در نیمه شرقی کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.  امروز و فردا همچنین خلیج‌فارس،‌غرب تنگه هرمز،‌دوشنبه دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16766

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.