• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
21

۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم با یک رمز ارز جعلی به باد رفت

  • کد خبر : 38461
  • 03 اکتبر 2021 - 13:37
۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم با یک رمز ارز جعلی به باد رفت

هفته گذشته وزارت اطلاعات اعلام کرد که با تلاش سربازان گمنام امام زمان یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری رمز ارز جعلی در کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفته است.

این باند کلاهبردار با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمز ارز جعلی )کینگ‌مانی( مبالغ زیادی را از زیر مجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات کاذب در قیمت این ارز دیجیتال، اقدام به کسب سود می‌کردند.

رمز ارز جعلی کینگ‌مانی

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد این موضوع گفت: امروز موضوع صیانت و حمایت از حقوق مردم و به ویژه اقشار ضعیف و متوسط از اولویت‌های مجلس و دولت است.

در ماجرای رمز ارز جعلی )کینگ‌مانی( شاهد آن بودیم که افرادی با سوءاستفاده از اعتماد مردم اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها کردند و متأسفانه به علت جو روانی ایجاد شده در جامعه و گرایش برخی از افراد برای سرمایه گذاری در بازار رمزارزها، حجم این تخلف قابل توجه بوده است.

سرمایه مردم با یک رمز ارز جعلی به باد رفت

او گفت :متأسفانه در حال حاضر از رمزارزها به عنوان ابزاری برای پولشویی و ارتکاب جرایم استفاده می‌‎شود و تسهیل و تبلیغ استفاده از این ابزار جرم و رواج آن‌ها توسط برخی رسانه‌ها و گروه‌ها محل پرسش جدی است.

حتی اگر رمزارز جعلی هم نباشد باز هم جزو پرریسک‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود و به طور کلی ریسک کلاهبرداری و خروج سرمایه از کشور را افزایش می‌دهد.

اهمال برخی از مسئولین در رابطه با شیوع معاملات رمزارز

او در پایان گفت: متأسفانه بانک مرکزی، درگاه پرداخت قانونی را در اختیار صرافی‌های رمزارز قرار داده است. در زمان دولت قبل نیز قرار شد این درگاه‌های پرداخت بسته شود، اما رئیس دفتر رئیس جمهور مانع از قطع خدمات پرداخت بانک‌ها به صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.