• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

آموزش بهینه سازی شارژ باتری آیفون

  • کد خبر : 41255
  • 13 آوریل 2022 - 16:24
آموزش بهینه سازی شارژ باتری آیفون

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم هستید که در هنگام خواب آیفون خود را به شارژر متصل می کنید تا وقتی از خواب بیدار می‌شوید، شارژ کامل داشته باشد و برای تمام روز آماده باشد پس نیاز دارید بهینه سازی شارژ باتری آیفون را یاد بگیرید.

متأسفانه، همیشه وصل نگه داشتن دستگاه های خود به شارژر همیشه ایده خوبی نیست. اگر باتری دستگاه شما به طور کامل شارژ شده باشد، اما همچنان آن را شارژ کنید، باتری به آرامی فرسوده می شود تا جایی که اصلاً نمی تواند شارژ را نگه دارد. توانایی باتری شما برای نگه داشتن شارژ به عنوان “سلامت باتری” شناخته می شود و برای تلفن ها، رایانه ها، تبلت ها و موارد دیگر مهم است.

چگونه شارژ بهینه باتری آیفون شما را سالم نگه می دارد

همانطور که اشاره کردیم، اگر آیفون شما به طور کامل شارژ شده باشد اما همچنان آن را به شارژر متصل نگه دارید، به باتری آسیب می‌رسانید. شارژ باتری کاملاً شارژ شده، اجزا و مواد شیمیایی آن را فرسوده می‌کند و نگه‌داشتن نیرو را سخت‌تر می‌کند.

به بیان ساده: بیایید بگوییم که وقتی آیفون خود را خریدید، شارژ کامل گوشی را به مدت ۲۴ ساعت زنده نگه می دارد. باتری ای که به دلیل شارژ بیش از حد فرسوده شده است ممکن است تنها ۲۰ ساعت، سپس ۱۵ ساعت و سپس ۱۰ ساعت دوام بیاورد. در نهایت، حتی آنقدر هم دوام نخواهد آورد.

شارژ باتری بهینه به جلوگیری از این امر کمک می کند. وقتی OBC روشن است، آیفون شما کندتر شارژ می‌شود و مدت زمانی را که به طور کامل شارژ می‌شود و به برق متصل می‌شود کاهش می‌دهد. این کار باتری شما را سالم نگه می‌دارد و هر شارژ را طولانی‌تر می‌کند.

بهینه‌سازی شارژ باتری آیفون

بهینه سازی شارژ باتری آیفون در همه آیفون‌های دارای iOS 13 (منتشر شده در سال ۲۰۱۹) یا جدیدتر در دسترس است. اگر مطمئن نیستید چه نسخه ای از iOS دارید، می توانید با استفاده از برنامه تنظیمات بررسی کنید.

همچنین هر آیفون جدید باید به طور پیش‌فرض دارای قابلیت شارژ باتری بهینه شده باشد. اما اگر می‌خواهید بررسی کنید، یا اگر می‌خواهید ویژگی را خاموش کنید، می‌توانید به سرعت این کار را انجام دهید.

فعال کردن بهینه سازی شارژ باتری در آیفون

  1. برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید و به پایین بروید تا باتری را انتخاب کنید.
  2. روی Battery Health ضربه بزنید.
  3. در صفحه Battery Health می توانید میزان سلامت باتری خود را مشاهده کنید. برای فعال یا غیرفعال کردن OBC، روی کلید تعویض با برچسب Optimized Battery Charging ضربه بزنید.

منوی سلامت باتری در آیفون، با گزینه Optimized Battery Health برجسته شده است.

برای روشن یا خاموش کردن OBC روی سوئیچ ضربه بزنید. ویلیام آنتونلی/خودی

اگر آن را خاموش می کنید، باید انتخاب کنید که به طور موقت یا دائم خاموش شود.

 

 

معصومه لطفی ( پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=41255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.