• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

ماهی شفاف عجیب و غریب از اعماق آبهای یخی آلاسکا بیرون کشیده شد

  • کد خبر : 42436
  • 11 جولای 2022 - 11:45
ماهی شفاف عجیب و غریب از اعماق یخی در آلاسکا بیرون کشیده شد

ماهی شفاف عجیب و غریب از اعماق آبهای یخی  آلاسکا بیرون کشیده شد این ماهی ژلاتینی یک مکنده عجیب روی شکمش دارد.

ماهی نیمه شفاف عجیب و غریب

این حیوان عجیب یک حلزون ماهی خال خالی (Crystallichthys cyclospilus)، است .موجودی ساکن در کف دریا است که منحصراً در شمال اقیانوس آرام زندگی می کند و می تواند بیش از ۲۷۲۳ فوت (۸۳۰ متر) زیر سطح اقیانوس زنده بماند.

بدن این ماهی «بسیار ژلاتینی» است و تصور می‌شود که این یک سازگاری برای حفظ شناوری خنثی و شنای مؤثر در مقابله با فشار خردکننده اعماق دریا باشد

این تیم هیجان زده بود که نمونه عجیب و غریب را به صورت آنلاین به نمایش بگذارد تا افراد بیشتری بتوانند خود ماهی را ببینند. این موجود عجیب در مکان های نسبتا دور و در قسمت های عمیق تر زندگی می کنند، بنابراین یک فرد معمولی هرگز با این گونه برخورد نخواهد کرد محققان در طول این سفر “چهار یا پنج” نمونه مختلف از این ماهی را پیدا کردند.

این حلزون ماهی دارای بدنی است که تقریباً کاملاً شفاف است بسیاری از حیواناتی که در اعماق اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند، شفاف هستند که آنها را قادر می سازد “در زیستگاهی با نور محدود و ساختارهای کمی برای پنهان شدن با پس زمینه تاریک ترکیب شوند.”

این ماهی یک مکنده قوی روی شکمش دارد

این ماهی یک مکنده قوی روی شکمش دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی به صخره‌ها و مرجان‌های کف اقیانوس بچسبند و از صرف انرژی برای شنا کردن مداوم به اطراف، به‌ویژه در جریان‌های قوی، اجتناب کنند.»

به طور کلی، اطلاعات کمی در مورد آنچه که این حلزون ماهی ها در اعماق اقیانوس انجام می دهند، وجود دارد. حلزون‌ماهی‌ها گروهی فوق‌العاده مرموز و متنوع از ماهی‌ها هستند، با گونه‌هایی که در طیف وسیعی از محیط‌ها زندگی می‌کنند، از استخرهای جزر و مدی گرفته تا عمیق‌ترین گودال‌های اقیانوس اما اطلاعات زیادی در مورد بوم‌شناسی گونه‌های عمیق‌تر حلزون‌ماهی‌ها در دست نیست، آنها بی‌مهرگان کوچکی را که در امتداد بستر دریا می‌خزند شکار می‌کنند. (بیش از ۴۰۰ گونه حلزون ماهی در سراسر جهان وجود دارد.)

عنکبوت دریایی غول پیکر

این تیم همچنین تعدادی دیگر از نمونه های دریایی جالب را در طول سفر پیدا کردند، از جمله یک عنکبوت دریایی غول پیکر (که در واقع یک عنکبوت واقعی نیست). یک ‌ماهی با دندان‌های نوک تیز عظیم و خار نورانی برای تطمیع طعمه. و یک ماهی بشکه ای، که می تواند چشمان خود را بچرخاند تا از بالای سر شفاف خود نگاه کند.

اما هدف اصلی این سفر ها یافتن گونه های کمیاب نیست. و در واقع برای  بررسی‌ها و ارزیابی سلامت کلی اکوسیستم، به ویژه در مورد جمعیت گونه‌های هدف تجاری انجام می‌شوند. این تحقیق برای مدیریت پایدار گونه‌های ماهی و خرچنگ که از ماهیگیری تجاری، تفریحی و معیشتی و جوامع ساحلی آلاسکا حمایت می‌کنند، انجام می شود.”

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42436

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.