• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

شکایت بازیگران رومئو و ژولیت از پارامونت به دلیل سوء استفاده از آنها در این فیلم

  • کد خبر : 44947
  • 04 ژانویه 2023 - 13:04
شکایت بازیگران رومئو و ژولیت از پارامونت به دلیل سوء استفاده از آنها در این فیلم

شکایت بازیگران رومئو و ژولیت از پارامونت به دلیل سوء استفاده از آنها در این فیلم که سال ۱۹۶۸ ساخته شد. لئونارد وایتینگ و اولیویا هاسی، ستاره‌های رومئو و ژولیت، به خاطر صحنه‌ برهنه در فیلم سال ۱۹۶۸، که در دوران خردسالی فیلم‌برداری شده بود، شکایت کردند.

شکایت بازیگران رومئو و ژولیت از پارامونت به دلیل سوء استفاده از آنها

در شکایتی که در ۳۰ دسامبر در سانتا مونیکا، کالیفرنیا ارائه شد و توسط EW بررسی شد، وایتینگ و هاسی که در زمان تولید ۱۶ و ۱۵ ساله بودند، استودیو پارمونت پیکچرز را به استثمار، آزار جنسی، کلاهبرداری، سوء استفاده جنسی، سهل انگاری متهم کردند.

این بازیگران که اکنون در دهه ۷۰ زندگی خود هستند، می گویند که در پنج دهه پس از اکران فیلم، رنج روحی و ناراحتی عاطفی داشته اند و فرصت های شغلی را از دست داده اند. طبق این دادخواست، “پارامونت وظیفه دارد از کارمندان خردسال خود در برابر سوء استفاده جنسی و کودک آزاری محافظت کند.”

آنها به دنبال غرامت “که تصور می شود بیش از ۵۰۰ میلیون دلار باشد” به ازای شکایت هستند.

نمایندگان پارامونت بلافاصله به درخواست EW برای اظهار نظر در روز سه شنبه پاسخ ندادند.

این مطلب را از دست ندهید. ۱۰ فیلم کمدی برتر که حتما باید ببینید

سوء استفاده جنسی

شکایت هاسی و وایتینگ مدعی است که فرانکو زفیرلی، کارگردان رومئو و ژولیت، به آنها اطمینان داده است که هیچ صحنه برهنگی در فیلم وجود نخواهد داشت، و در عوض آنها برای فیلم‌برداری صحنه‌ای صمیمی بین عاشقان ، لباس‌های زیر رنگ بدن بپوشند. با این حال، ظاهراً در روزهای پایانی فیلمبرداری، زفیرلی آنها را تشویق کرد که صحنه اتاق خواب را برهنه با بدن بدون لباس رنگ بدن فیلمبرداری کنند، در غیر این صورت فیلم “شکست می خورد”.

هاسی و وایتینگ همچنین ادعا می کنند که زفیرلی – که در سال ۲۰۱۹ درگذشت – به اشتباه توضیح داد که دوربین کجا خواهد بود و بدون اطلاع آنها از آنها فیلمبرداری کرد. فیلم تمام شده شامل تصاویری از قسمت بالا تنه لخت هاسی و باسن وایتینگ بود.

تصاویر برهنه کودکان خردسال غیرقانونی است

این شکایت بر اساس قانون کالیفرنیا تنظیم شد که به طور موقت محدودیت‌های مربوط به ادعاهای سوء استفاده جنسی از کودکان را به حالت تعلیق درآورد.

سولومون گرسن، وکیل وایتینگ و هاسی، گفت: “تصاویر برهنه کودکان خردسال غیرقانونی است و نباید به نمایش گذاشته شود. اینها بچه های بسیار جوان ساده لوحی در دهه ۶۰ بودند که نمی دانستند چه چیزی قرار است به آنها ضربه بزند. ناگهان در سطحی که هرگز انتظارش را نداشتند مشهور شدند، و علاوه بر این به گونه‌ای مورد تجاوز قرار گرفتند که نمی‌دانستند چگونه با آن‌ها برخورد کنند.”

فیلم رومئو و ژولیت

رومئو و ژولیت ۱۹۶۸ ساخته شد و در زمان اکران از نظر انتقادی و تجاری بسیار موفق بود و نامزد چهار جایزه اسکار شد. هاسی در ادامه در فیلم هایی مانند کریسمس سیاه، مرگ بر روی نیل و جنگ اعلام نشده بازی کرد آن دو همچنین در فیلم خودکشی اجتماعی در سال ۲۰۱۵ با هم همبازی بودند.

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=44947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.