• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
3

چطور امنیت ویندوز را افزایش دهیم؟

  • کد خبر : 54839
  • 08 ژوئن 2024 - 10:17

رایانه ها یکی از پر کاربردترین ابزارها در دنیای امروزی هستند که اکثر امور روزمره توسط این ابزار قابل انجام بوده و هر یک از ما به نحوی در طول روز از آن استفاده می کنیم. در واقع می توان گفت که امروزه ، انجام بسیاری از کارها بدون کامپیوترها بسیار سخت است.

اما با تمام پیشرفت تکنولوژی ، باز هم مسائلی مانند هک کردن اطلاعات از سیستم عامل کامپیوتر وجود دارد که باعث می شود تا کاربران همیشه در جستجوی روش های مختلفی برای افزایش امنیت ویندوز کامپیوتر خود باشند.

افزایش امنیت ویندوز

روش های مختلف افزایش امنیت ویندوز

  • نصب آخرین آپدیت

یکی از اصلی ترین روش ها برای بالا بردن امنیت ویندوز که هر چند وقت یکبار باید انجام گیرد ، نصب آخرین آپدیت این سیستم عامل است. بهتر است بدانید که هر چند وقت یک بار یک نسخه از سیستم عامل ویندوز عرضه می شود که در آن برخی از باگ های امنیتی در حجم بسیار کمی ، گنجانده می شود.

بنابراین شما نیز برای افزایش ویندوز کامپیوتر خود باید گزینه ” آپدیت خودکار” را فعال کنید ، که برای این کار باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا وارد منوی استارت شوید.
  2. عبارت Windows Update را سرچ کنید.
  3. اکنون بر روی عبارت advanced options کلیک کنید.
  4. سپس در لیست نمایش داده شده ، گزینه آپدیت خودکار یا Automatic Updates را فعال کنید.
  • نصب آنتی ویروس

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت ویندوز ، نصب آنتی ویروس های قدرتمند بر روی سیستم است ؛ اما باید توجه داشته باشید که آنتی ویروس مورد نظر را حتما از شرکت های معتبر خریداری کنید زیرا استفاده از نسخه های کرک شده و یا رایگان آنتی ویروس ، چرا که نه تنها امنیت ویندوز را بالا نمی برند بلکه باعث کاهش امنیت آن نیز می شوند و گاهی با خود بد افزار نیز به همراه دارند.

  • غیر فعال کردن دسترسی از راه دور

یک گزینه در ویندوز با نام Windows Remote Desktop وجود دارد که به کاربر این امکان را می دهد تا از راه دور و از طریق اتصال شبکه بتواند به کامپیوتر خود وصل شود. در واقع با این قابلیت شما قادر خواهید بود که به تمام اطلاعات روی کامپیوتر خود دسترسی داشته و آنها را مدیریت کنید.

متاسفانه ، هکرها نیز می توانند از طریق گزینه Windows Remote Desktop به سیستم شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات موجود در آن را به سرقت ببرند ؛ بنابراین بهتر است که اگر هم گاهی مجبور به استفاده از این ویژگی ویندوز شدید ، فورا بعد از اتمام کار ، آن را غیر فعال کنید تا بدین صورت امنیت ویندوز خود ا بالا ببرید.

 برای غیر فعال کردن Windows Remote Desktop نیز کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. وارد قسمت سرچ گوگل شده و عبارت remote settings را وارد کنید.
  2. سپس در صفحه باز شده روی گزینه Allow remote access to your computer کلیک کنید.
  3. اکنون در پنجره باز شده ، گزینه Don’t Allow Remote Connections را فعال کنید.
  • تهیه نسخه پشتیبان برای افزایش امنیت ویندوز

تهیه نسخه پشتیبان یا همان Backups نیز یکی دیگر از مواردی است که می توان در پاسخ به سوال ” چطور امنیت ویندوز را افزایش دهیم؟ ” به آن اشاره کرد ؛ این امر باعث حفاظت از اطلاعات مهم در صورت خرابی ناگهانی هارد دیسک یا ویروسی شدن می شود. برای انجام این کار نیز می توانید از هاردهای اکسترنال استفاده کنید که بر روی آنها رمز وجود دارد.

  • استفاده از نرم افزارهای قفل گذاری شده

حتی اگر شما در قسمت ورود ویندوز نیز از رمزهای قدرتمند استفاده کنید ، باز هم امکان دارد تا هکرها به سیستم شما وارد شوند اما با استفاده از نرم افزار Bitlocker می توانید فایل های خود را رمز گذاری کرده به گونه ای که فقط خودتان بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

برای بالا بردن امنیت ویندوز سیستم خود و استفاده از Bitlocker نیازی به نصب برنامه ای خاص نداشته و فقط کافیست طبق مراحل زیر پیش رفته و این قابلیت یا نرم افزار را بر روی سیستم خود فعال کنید:

  1. وارد Windows explore شده و هارد دیسکی را که می خواهید رمز گذاری کنید را بیابید.
  2. روی درایو مورد نظر کلیک راست کرده و Turn on Bitlocker را انتخاب کنید.
  3. سپس روی عبارت How to Enable Your recovery Key کلیک کنید.
  4. حال رمز مورد نظر را بر روی فایلی که می خواهید ، قرار دهید.
  • بروز رسانی برنامه های نصب شده برای افزایش امنیت ویندوز

یکی دیگر از راه های بالا بردن امنیت ویندوز ، بروز رسانی برنامه های نصب شده بر روی سیستم است. شاید اینطور گمان کنید که چون نرم افزارهای نصب شده روی کامپیوتر شما ، جزو برنامه های بسیار با کیفیت بوده بنابراین دیگر نیازی نیست که دائما آنها را به روز کنید.

در صورتی که ممکن است نسخه اپلیکیشنی که در حال حاضر بر روی سیستم شما نصب است مثلا برای سال ۲۰۰۷ بوده و احتمالا تا به امروز دچار تغییراتی شده و یا برخی باگ ها و بدافزارها ، در طول مدت زمان استفاده ، وارد برنامه شده باشند که به راحتی می توان این موارد را با انجام یک آپدیت به موقع ، از بین برد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=54839

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.