• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

سپاهان ۰_۱ استقلال / «پاتوسی» فرشته نجات آبی‌ها

  • کد خبر : 1497
  • 13 آوریل 2019 - 5:19

استقلالی‌ها با گل دیرهنگامی که به سپاهان زدند، پس از بازی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان جشن پیروزی گرفتند.

استقلال در شرایطی در هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور میهمان سپاهان بود که این بازی حساسیتی بالا و تأثیر به سزایی در جدول رده‌بندی داشت. استقلال در صورت پیروزی مقابل سپاهان با این تیم هم‌امتیاز می‌شد و شانس خود را برای باقی ماندن میان مدعیان حفظ می‌کرد، اما در صورت تساوی یا شکست، امیدهای این تیم برای ادامه کار کمتر از قبل می‌شد.

با این حال استقلالی‌ها با گل ثانیه‌های پایانی آیاندا پاتوسی توانستند با نتیجه سپاهان ۰_۱ استقلال ،  سپاهان را شکست بدهند و همین گل برای آبی‌ها به معنای بازگشت بود، بازگشتی که باعث شد استقلالی‌ها در ورزشگاه نقش جهان جشنی برپا کنند

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند،محمد ایرانپوریان، عزت الله پورقاز، خالدشفیعی، سعید آقایی، مهدی کیانی، محسن مسلمان( ۴۶- علی قربانی)، ولادیمیرکومان، مهرداد محمدی( ۵۶- جلال علی محمدی)، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، خسرو حیدری( ۵۸ – آرمین سهرابیان)، محمد دانشگر، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، امید نورافکن، داریوش شجاعیان، پاتوسی، فرشید اسماعیلی(۷۳- مرتضی تبریزی) و ایسما(۶۲- منشا)

خلاصه بازی سپاهان ۰_۱ استقلال

نیمه اول

 این بازی که از ساعت ۱۷:۴۵ ۲۳ فروردین آغاز شد،  تیم استقلال نیمه نخست را هجومی تر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی میدان را در دست گرفت. ضربه ایسما در دقیقه ۷ یکی از موقعیت‌های آبی پوشان بود که توسط پیام نیازمند دروازه بان سپاهان مهار شد.

بعد از ۱۵ دقیقه این تیم سپاهان بود که چهره هجومی تری گرفت و روی دروازه استقلال موقعیت‌هایی خلق کرد. همانند مسابقات گذشته، اکثر توپ‌های سپاهان به کی روش استنلی مهاجم این تیم ختم می‌شد.

در دقیقه ۱۹، کی روش استنلی این شانس را داشت که با یک ضربه سر دروازه استقلال را باز کند اما این مهاجم به توپ ارسالی مهرداد محمدی نرسید.

ولادیمیر کومان هافبک مجارستانی سپاهان شوت محکمی را در دقیقه ۲۴  از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه استقلال زد که حسین حسینی گلر آبی‌ها توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۲۹ تیم استقلال روی شوت پاتوسی این فرصت را داشت که به گل اول برسد ولی توپ این بازیکن کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم ثمری نداشت تا نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل تمام شود.

نیمه دوم

در نیمه دوم مهمترین صحنه را در دقیقه ۷۳ گادوین منشأ رقم زد. در این صحنه پیشروی پاتوسی موقعیت را برای منشأ فراهم کرد که او با یک چرخش زیبا توپ را به سمت دروازه سپاهان شلیک کرد که پیام نیازمند با واکنشی زیبا این توپ را به کرنر فرستاد.

در حالی که استقلال در این دقایق فشار زیادی را روی دروازه سپاهان وارد کرد توقف بازی و ورود دو تماشاگر به زمین کمی از عطش آبی‌ها کم کرد. با این حال ۱۵ دقیقه پایانی بازی از حساسیت بیشتری برخوردار شد و هر دو تیم همچنان برای رسیدن به گل حملاتی را روی دروازه‌ها پی ریزی کردند.

در دقیقه ۸۶ استقلال از روی ارسال کرنر توسط پاتوسی و با ضربه سر علی کریمی دروازه سپاهان را باز کرد اما داور بازی این گل را به دلیل خطای بازیکنان استقلال روی حریف مردود اعلام کرد. همین موضوع باعث اعتراض وینفرد شفر شد. آبی‌ها اعتقاد داشتند که در این صحنه مرتکب خطایی نشده اند و داور اشتباه کرده است.

درحالی که هفت دقیقه پایانی وقت‌های اضافه هم به پایان رسیده بود، پاتوسی در یک لحظه از چند مدافع سپاهان عبور کرد و درون محوطه جریمه با شوتی تماشایی دروازه نیازمند را باز کرد تا  این بازی با نتیجه سپاهان ۰_۱ استقلال به پایان برسد و آبی پوشان پایتخت به سه امتیاز با ارزش این دیدار دست پیدا کنند.

استقلال با این پیروزی ۴۷ امتیازی شد و به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد و سپاهان با همین تعداد امتیاز به رده چهارم سقوط کرد.

خلاصه دیدار سپاهان ۰_۱ استقلال

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.