• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13

بارش در مناطق مختلف لرستان؛ احتمال وقوع سیل

  • کد خبر : 15137
  • 25 فوریه 2020 - 14:16

بارش در مناطق مختلف لرستان شدت گرفته و حجم آب رودخانه خرم‌رود در شهر خرم‌آباد هر لحظه در حال بالا آمدن است و مردم و مسئولان باید خود را برای یک سیلاب دیگر آماده کنند.

بارش در مناطق مختلف لرستان

 «سیلاب در راه است» این هشداری بود که در روزهای گذشته هواشناسی لرستان نسبت به آن اخطار داد تا مسئولان استان و مردم برای مقابله با سیلاب احتمالی آمادگی داشته باشند تا همانند سیل ویرانگر فروردین‌ماه امسال غافلگیر نشوند.

بارش در مناطق مختلف لرستان

بارش‌ها از ظهر روز گذشته در اکثر نقاط لرستان آغاز شده و همچنان تداوم دارد، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان این سامانه بارشی میانگین بارش‌های استان به ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلی‌متر می‌رسد اما گفته شده که حجم بیشتر بارش‌ها با ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر در  الیگودرز، دورود، جنوب ازنا، شول آباد و سپید دشت رخ می‌دهد.

و اما ترس و دلهره از وقوع سیلابی دیگر در جنوب لرستان یعنی شهرستان سیل‌زده پلدختر سبب شد تا مردم حاشیه رودخانه کشکان پس از شنیدن تکرار سیلاب منازل خود را تخلیه کنند و به‌جای امن‌تری بروند.

از آنجا که تمام حجم روان آب‌های استان به سوی جنوب لرستان و شهرستان پلدختر روانه می‌شود  این شهرستان در شرایط خاصی قرار گرفته است و بیم آن می‌رود که با افزایش بارش‌ها دوباره وضعیت سیلابی شود.

برخی از مسئولان لرستان حجم بارش‌های پیش‌رو را زیاد می‌دانند اما امیدوارند بتوانند از پس مقابله با آن بر بیایند چون خود را آماده می‌دانند. مدیر هواشناسی لرستان نیز معتقد بود که چون دیواره ساحلی کشکان ساخته شده ممکن است مشکل خاصی در این قسمت نداشته باشیم.

میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در روزهای گذشته نسبت به خطر سیلاب در پنج شهر پلدختر، معمولان، دوره‌چگنی، دورود، خرم‌آباد و تمام روستاهای واقع در مسیر رودخانه کشکان و تیره دورود هشدار داد و گفت: ساکنان این مناطق در اسرع وقت منازل خود را تخلیه کنند و اموال خود را به مناطق امن‌تری انتقال دهند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.